Medion Akoya P55004 Zwart Review

kuronoNewbie 2 april 2010, laatste update op 3 april 2010, 929 views

Medion Akoya P55004 Zwart

Pluspunten

• Formaat
  • Uiterlijk
  • Makkelijke set-up weergave
  • Dvi/vga/hdmi/audio in.

Minpunten

• Weinig contrast (mogelijk ligt het aan kabel)
  • Redelijk wat bleeding
  • Speakers zijn ondermaats

Dit gaat een simpele review zijn, ik heb niet zoveel verstand over dit soort zaken dus een review door een leek voor een leek. ;D

Waar gehaald:
Bij de Aldi. 169,_

Verpakking:
Is stevig in elkaar gezet, de scherm bewoog niet in het karton d.m.v piepschuim blokken. Daarnaast goed beschermd met plastic.

Uiterlijk:
Recht toe recht aan, een simpele maar mooie uitstraling. Glanzend zwarte omlijsting, goede positionele setup knopjes. Ook de voet ziet er mooi uit. Staat overigens ook stevig op bureau.

Scherpheid: Gewoon in 1 woord. -Perfect-.

Kleurweergave : Tsja, ik heb geen idee of dat het aan de kwaliteit van de door mij gebruikte hdmi kabel ligt. Maar het oogt een beetje flets en weinig contrast. Ik heb van alles geprobeerd met de knopjes maar ik werd er niet wijzer van. Overigens -verre- van slecht, gewoon goed en ik heb er dan ook helemaal geen problemen mee.

Pixels: Ik heb hem maar voor een tijdje in gebruik maar tot nu toe "0" defecte pixels gespot.

Ghosting: Heb geen ghosting gezien, de scherm wordt uitsluitend voor mijn xbox360 gebruikt en heb games in alle genres gespeeld. : Shooters, rpg's, actions. Nooit last van ghosting.

Bleeding: Het is redelijk zichtbaar tijdens het laden of welke andere 'zwarte' scherm. Stoort niet, maar het is er wel. Overigens zie je er helemaal niks van tijdens het gamen zelf.

Heb jij ook een Medion Akoya P55004 Zwart?

Als je HDMI kabel niet langer dan 2 meter is valt er over het algemeen weinig verschil te zien tussen een goedkope en een dure kabel. Ik denk dus niet dat het daaraan zal liggen.

Je kan proberen wat te spelen met de vibrance/saturation om je kleuren wat op de pompen. Ook heeft de xbox misschien wat aparte instellingen voor digitale output? Ik kan bij mijn vga kabel 3 "levels" instellen, misschien maakt dat voor jou enig verschil.