Philips 107B40 17" Review

roefderoever 19 april 2005, 285 views

Philips 107B40 17"

Pluspunten

• Hoge resolutie (max 1280*1024)
  • Hoge vernieuwingssnelheid (1280*960 op 85hz)
  • Heldere kleuren
  • Scherp beeld

Minpunten

• Bolle beeldbuis
  • Ontwerp en kleur niet heel modern meer

Ben al geruime tijd in bezit van deze schitterende 17" monitor. De aanschaf prijs was wel duidelijk hoger dan de andere monitoren in zijn klasse, maar ik heb nog geen seconde spijt gehad van de aankoop.

De monitor werkt op hoge resoluties met een goede vernieuwingssnelheid en is daardoor heerlijk rustig voor de ogen. Ik werk zelf altijd op 1280*960 op 85hz, iets wat veel nieuwere 17" monitoren vaak zelfs niet halen. Ook de kleuren en scherpte zijn erg goed. De erg ondiepe beeldbuis scheelt plaats op het bureau (de kortste beeldbuis van alle 17" monitoren volgens het boekje, weet niet of het waar is, maar hij is inderdaad erg ondiep: een cm of 30?).

De eninge nadelen dat ik heb kunnen ontdekken is dat mijn monitor nog niet gezegend is met een vlakke beeldbuis, maar dat je het nog moet doen met een licht bolle beeldbuis (voor mij niet echt storend). En natuurlijk is het model niet meer super modern, en een frisser kleurtje dan beige kan ook geen kwaad.

Ik heb gekeken voor een nieuwe monitor, maar kwam keer op keer tot de conclusie dat veel van de nieuwe monitoren het niet halen bij deze oude rot in het vak. Ik weet niet of de monitor nog nieuw te krijgen is, maar als je op zoek bent naar een goede 17" CRT is dit een aanrader!

Heb jij ook een Philips 107B40 17"?