Specificaties 32" HD Ready LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 32LH2000 Zwart Review

PerfektOne 2 april 2010, laatste update op 2 april 2010, 2.323 views

LG 32LH2000 Zwart

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit-verhouding
  • Geheime multimedia ondersteuning

Minpunten

• Kan niet goed overweg met veel lichtinval
  • Alleen CI-ondersteuning voor KPN Digitenne

Ik was op zoek naar een vervanger voor mijn oude 55cm Daewoo dikbeeldtelevisie. Ik had niet super veel geld om uit te geven, maar ik wou wél kwaliteit voor mijn geld en een beetje groot scherm, dus kwam ik al snel bij LG uit.

Keuze motivering

Ik heb de 32LH2000 gekozen omdat ik had gelezen dat als je de correcte firmware gebruikt hij gewoon .avi, xvid en divx films mét ondertiteling kan afspelen via de service-USB-poort. Ook viel de prijs binnen mijn budget en was het een zeer strak design.
Met zijn 81cm-beelddiagonaal is het geen overkill, maar net voldoende in mijn 3-bij-4 kamertje.

Gewicht

Het toestal is zeer licht naar mijn mening, maar 10,4kg zonder stand en 11,5kg mét stand. Ik heb hem met een muurbeugel bevestigd aan een gipsmuur, dit gaat perfect.

Kleuren

Kleuren zijn gewoon helemaal goed, niets aan op te merken.

Vormgeving

De behuizing is helaas van plastic/kunstof. Je ziet hier heel snel vingerafdrukken en stof op. Ook weerspiegelt het plastic in het zonlicht, wat iets minder is.
Het "signaallampje" van de tv is wel uitzonderlijk mooi. Als je de televisie op stand-by hebt staan is hij roodgekleurd, zet je hem aan dan beweegt het lampje zoals KITT van Knightrider en wordt hij uitendelijk blauw. :+
Ook heeft deze tv een echt DC/AC-knopje om de televisie helemaal uit te schakelen.

Ik vind de prijs eerlijk gezegd iets te laag voor dit toestel. Ze hadden er nog meer voor kunnen vragen naar mijn mening maar ze moeten natuurlijk concurreren.

Energieverbruik

Daar heb ik helaas geen apparatuur voor, maar volgens de specificaties van LG verbruik je in "normale toestand" 150W, bij stand-by onder de 1W en helemaal uit 0,1W.

"Tweakbaarheid"

Mijn nieuwe LG tv had de nieuwste firmware erop staan, deze was dus beveiligd zodat je geen multimedia kan afspelen via de usb-poort. De slimmericken bij LG Nederland hadden de firmware die dit weer mogelijk maakte van de site verwijderd.

Na even Googlen kwam ik op een Poolse site een link tegen die naar de Deense LG-site leidde. Daar was de firmware wel nog beschikbaar. Eenmaal gedownload de firmware op mijn USB-stick gezet en in de televisie gestoken. Je moet dan wel een toetscombinatie gebruiken om de installatie als het waren te openen.

Downgraden was makkelijk en ik had direct resultaat, een heel andere tv-menu kwam tevoorschijn waarbij er een snelkoppeling USB stond.

Featureset

Doos was goed verpakt met piemschuim e.d. Je krijgt er een manual bij in boekformaat en op cd, stroomkabel en de voet. Ook zit er op de achterkant van de televisie een kabelhaakje waardoor je je kabels niet overal zichtbaar uitsteken.

Afstandsbediening

Fatsoenlijk design, de knopjes werken goed en hij ligt lekker in je hand. Maar het belangrijkste is dat de lay-out super simepl en handig is ingedeeld.

Poorten

Headphone Out[/u]
Achterkant
1xRF In
Full Scart - 1x TV out
TV out/Half Scart - 1x(MNT/DTV Out)
Component in (Y,Pb,Pr) + Audio: 1x(480i/480p/576i/576p/720p/1080i/1080p)- 1080p : 60p/50p
Digital Audio Out: 1xOptical
HDMI/HDCP Input: 1xPort PC Mode (480p/576p/720p/1080i/1080p)
1xRGB In (D-sub 15pin) PC
1xPC Audio Input
1xLAN (For Modem)
1xRS-232C (Control / SVC)
1xUSB (SVC)1(SVC)

Geluid

Ik vond het geluid van de tv-speakers matig. Ik heb hem direct erna aangesloten op mijn stereo-systeem waardoor de tv natuurlijk in het niet valt.

Afmetingen in mm

Met stand 805 x 583 x 224
Zonder stand 805 x 528 x 79.9

Kijkhoek

Ik heb het beeldscherm in het midden van de muur hangen op zo'n 1,3mtr hoogte. Of ik nu vanaf mijn bureaustoel kijk of in bed lig ik merk er persoonlijk niets van. Niks op aan te merken dus.

De enige opmerking die ik hierover wil maken is dat bij veel lichtinval het beeld gewoon onleesbaar wordt.

Verdere specificaties
Mijn conclusie

Je kunt alle kanten op met deze televisie, of je nu digitaal of via analoog kijkt het beeldkwaliteit is perfect.
Voor mij in ieder geval een goede koop en aangename ervaring van mijn eerste LCD-televisie.

Opmerking: Het schakelen tussen zenders kan voor sommige mensen storend langzaam zijn maar ik vind dit zeer meevallen als ik het vergelijk met de véél duurdere televisies in mijn omgeving.

Heb jij ook een LG 32LH2000 Zwart?

Leuk review. Waar heb jij een firmware kunnen vinden? Kan het nergens vinden op de LG website.
Leuke review. Ik ben het hier ook mee eens, maar ik vind het zappen zoals jij noemt langzaam (TE langzaam). Verder is dat met die firmware erg interessant, waar zou ik die nu nog kunnen krijgen?
Het is versie 3.15 dacht ik, het was toen even zoeken maar volgens mij had ik hem van de Deense LG website afgehaald.