Tweakers zegt: 8,5

Huawei P smart Dual Sim Zwart

Specificaties 5,65" • 2160x1080 • 32GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Huawei P smart Dual Sim Zwart Review

Grijs 4 november 2018, laatste update op 18 maart 2019, 178 views Product gekocht

Huawei P smart Dual Sim Zwart

Voor deze prijs is dit een erg krachtige telefoon. Hij ziet er mooi uit en je kan met de batterij makkelijk een dag door. Helaas heeft deze telefoon een Micro-USB port in plaats van USB-C.

Pluspunten

• Mooi design
  • Snel
  • Goede camera voor prijsklasse
  • Goede batterij
  • Zeer goed scherm voor deze prijsklasse
  • Hele goede prijs-kwaliteit verhouding
  • 3.5mm jack

Minpunten

• Weinig extra features, maar wat verwacht je van deze prijs
  • Games haperen veel
  • Micro-USB
  • Camera start langzaam op
  • na 12 maanden: Je merkt toch echt dat hij langzamer begint te worden, en te veel crasht. Dit vind ik na 12 maanden middelmatig gebruik niet iets goeds.
  • Opladen gaat niet bepaald snel, maar batterij gaat ook een hele dag mee.

Ik heb deze telefoon gekocht als opvolger voor mijn oude iPhone 6, en hij was meteen een stuk sneller dan de iPhone. Hij ziet er naar mijn mening erg mooi uit, met een groot scherm dat net niet voorkantvullend is, en een simpele achterkant met twee strepen. Hij ziet er eigenlijk een beetje uit als een iPhone. De camera is voor deze prijs zeer goed, maar als je het vergelijkt met duurdere telefoons zie je wel echt een enorm verschil. het scherm is heel scherp, en het is handig dat je van resolutie kan wisselen voor extra accuduur. Ik merk wel dat hij nu na ongeveer 9 maanden gebruik een klein tikkeltje langzamwr begint te worden, maar hij is voor mij nog zeker snel genoeg. Bij het gamen merk je wel dat hij soms hapert, zelfs bij de lichte games. De camera doet er soms wel wat langer over om op te starten. De telefoon heeft wel een 3.5mm jack, maar helaas wordt er nog wel micro-USB gebruikt voor opladen, wat er voor zorgt dat opladen langzaam gaat, en hij kan er maar op één manier in.

Al met al is dit naar mijn mening één van de beste telefoons op de markt als je kijkt naar prijs-kwaliteit verhouding, maar als je echt een snelle telefoon wilt, met een uitstekende camera en extra feautures, zul je toch snel in een hoger prijssegment moeten kijken, maar voor mensen die het minder breed hebben/niet zo veel nodig hebben van een smartphone, is dit product ideaal.

Heb jij ook een Huawei P smart Dual Sim Zwart?

MIcro-USB betekend niet automatisch langzaam opladen hoor...
Je hebt inderdaad gelijk, mijn excuus! Ik zal het meteen aanpassen. Ik dacht dat Micro-USB de oorzaak van het langzame opladen was, ik ben daar niet zo in thuis.