Specificaties Socket AM2+ met NVIDIA nForce 630a chipset - Bekijk alle specificaties

Asus M2N68-AM PLUS Review

HappyTail 1 april 2010, 1.209 views

Asus M2N68-AM PLUS

Pluspunten

• Positief vindt ik vooral het formaat van het bordje, plus de toch wel aanwezige mogelijkheid tot uitbreiding
  • En natuurlijk, wat ook best belangrijk is. Is de compatibiliteit met de verschillende OS'en (tot nu toe alleen nog maar Windows 7 gepbrobeert)

Minpunten

• Onboard video gedeelte
  • Maar twee geheugen slots (4Gb max)

Layout Score: 4
Heb de M2N68-AM Plus gekocht in combinatie met de AMD Athlon II X4 630 en 2 Gb DDR2 800 geheugen. Dit was een set aanbieding bij Computerland, en moet zeggen. De algehele installatie was binnen een klein kwartiertje gepiept, en alles up and running :)

De alghele indruk van het aangebodene, is naar mijn idee ruim voldoende. Het bord biedt voldoende uitbreidingen en voldoet geheel aan mijn wensen :)

De doos waar het spul in komt, is ruimschoots voorzien van alle aansluit materialen die je nodig hebt, het enige wat je nodig hebt, is een kruiskopschroevendraaier ;)

Het enige wat ik niet gebruikt hebt, is het onderdeel wat met de processor mee kwam, en dat was de koeler. Die laatst genoemde is vervangen door een exemplaar van Coolermaster en dan wel de: " Hyper TX3". Die geeft zulke goede koel prestatie's dat ik eigenlijk nog niet gezien heb dat de tempratuur boven de 30 graden uitkomt :)

Het enige nadeel wat ik zelf vindt, is het onboard video gedeelte. Dat schiet gewoon te kort. Ik bedoel, voor dagelijkse toepassingen zoals surfen, emailen e.d. is het voldoende, maar zelfs dan scoort het nog matig tot slecht. Dus die heb ik ook maar vervangen door een Asus EAH4350 Silent :)

Heb jij ook een Asus M2N68-AM PLUS?