Nacon GC-400ES Wired Pro Gaming Controller Zwart

Specificaties Gamepad voor de PC - Bekijk alle specificaties

Nacon GC-400ES Wired Pro Gaming Controller Zwart Review

JvanAlphen 31 oktober 2018, laatste update op 4 november 2018, 128 views Product gekocht

Nacon GC-400ES Wired Pro Gaming Controller Zwart

Voor het spelen van twin stick shooters en wat arcade games op de pc zocht ik een goede controller. M'n oog viel op deze Nacon GC-400ES, ziet er stijlvol uit, stevig bedraad, knoppen op de achterkant en bedoeld voor Esports. Helaas bleek dit een totale miskoop te zijn.

Pluspunten

• Stevig bedraad
  • Aanpasbaar gewicht

Minpunten

• Niet duurzaam
  • Onbruikbare knoppen achterkant
  • Scherpe randen
  • Deadzone linkerstick

Voor het spelen van twin stick shooters en wat arcade games op de pc zocht ik een goede controller. M'n oog viel op deze Nacon GC-400ES, ziet er stijlvol uit, stevig bedraad, knoppen op de achterkant en bedoeld voor Esports. Wellicht door een prijsfout zag ik hem bij een Italiaanse Amazon.de verkoper voor €42,33 incl. verzending.

De controller ligt goed in de hand en het gewicht is aanpasbaar. Er zijn wel wat scherpe randen waar delen aan de onderkant niet goed aansluiten. Dit kan irriteren. Zelfs met een flinke laag eelt op m'n handen kon ik het voelen.

Je hebt 3 standen, Direct-Input, X-Input en Advanced. Voor de laatste stand krijg je uitgebreide software om toetsen in te stellen voor de knoppen en de rechterstick af te stellen om het als muis te gebruiken. Een analoge stick is eenvoudigweg geen goede vervanging voor een muis, dus goed bedoeld maar nutteloos. Het vervelende is dat alleen in de derde stand de achterkantknoppen werken. Daarnaast start de controller altijd in Direct-Input en moet je het iedere keer in X-Input zetten.

De linkerstick heeft een merkbare deadzone, de rechter niet.

Ik ben het voor een pinball spel gaan gebruiken en de triggers werken hiervoor het beste omdat er geen klik is. Het was even wennen komend van een toetsenbord hoe diep de triggers zijn maar na wat spelen had ik het snel onder de knie.

Helaas al na enkele dagen flipperen zat een trigger vast. Ik kon doorduwen met wat kracht en alles leek weer normaal, de andere trigger volgde ook, maar er leek niets aan de hand. Tot ik merkte dat het rammelde. Ik vermoed dat er stukjes van de triggerscharnieren waren gebroken. Deze stukjes kwamen af en toe onder de triggers en knoppen, na wat schudden kon ik steeds weer door. Uiteindelijk brak de ophanging van de rechter trigger na een maand en was de controller onbruikbaar geworden.

Ik weet helaas niet of de controller defect was of dat het model niet sterk genoeg is om het voor flipperen te gebruiken. Daarom heb ik bij het retourneren van m'n controller naar de Italiaanse verkoper gevraagd om restitutie en gelukkig gekregen.

Ondanks m'n slechte ervaring met deze controller heb ik wel de smaak te pakken gekregen en ben ik nu op zoek naar een betere controller met triggerlocks voor het flipperen.

Heb jij ook een Nacon GC-400ES Wired Pro Gaming Controller Zwart?