Linksys WRT54G Wireless-G Broadband Router Review

MMMMMMMNewbie 18 januari 2006, 826 views

Linksys WRT54G Wireless-G Broadband Router

Pluspunten

• Voordelig, stabiel, goed bereik, externe antennes

Minpunten

• Versie 5 werd (bij mij) geleverd met niet werkende firmware, 3rd party firmware wordt (nog) niet support

Beheerbaarheid Score: 5
Heb de versie 5 van dit apparaat gekocht, jammer dat firmware van derden hier (nog) niet opgezet kan worden (hyperwrt). Werd geleverd met een firmware van linksys die het configuratiesite niet compleet liet zien, oa de optie om firmware te upgraden. Dus contact in een chatsessie met linksys, de eerste zei me de router hard te resetten, wist dat dat niets op zou leveren maar toch maar gedaan, helpdesk, heeft u al reboot :), maar idd, geen effect, 2e chatpersoon gaf een tooltje waarmee nieuwste firmware erop gezet kon worden, draait nu prima, makkelijke configuratie, stabiel icm Planet. Helemaal goed en dat voor 70 euro

Heb jij ook een Linksys WRT54G Wireless-G Broadband Router?

Een V5 is trouwens te herkennen doordat het Centrino logo op de doos niet aanwezig is of afgeplakt. Oudere versies voeren nog wel dat logo op de doos.
Wat is het voordeel van de V5 versie?

(ja er stond hier eerst wat anders)
V5 heeft meer geheugen, volgens mij ook iets snellere CPU. Ik heb een V2 en die loopt regelmatig wat langzamer. Dit komt doordat de software niet zo goed werkt met wat minder geheugen. Als oplossing biedt Linksys een oude softwareversie. Maar goed, die vind ik persoonlijk weer buggy en unsafe. Dan maar de magnetron in met dat ding. Krijg ik tenminste wel degelijk support. Aso, ben het er helemaal mee eens. Net zo aso als een klant adviseren software met security issues en bugs te laten draaien. Of toch maar eens experimenteren met HyperWRT dan maar.
zijn er nog steeds geen custom firmwares in te stellen in de V5 rainge?