Acer Aspire 7740G-434G64MN Review

DannyvdHof 9 april 2010, laatste update op 9 april 2010, 2.768 views

Acer Aspire 7740G-434G64MN

Pluspunten

• Goeie prestaties
  • Super beeldkwaliteit
  • Word niet warm
  • Stil

Minpunten

• Featureset
  • Toetsenbord

Tot nu toe totaal geen problemen gehad met de laptop, Windows 7 Home Premium 64-bit is heel snel geinstalleerd als je de laptop aanzet heb je ongeveer 10 minuten nodig en dan kan je al aan het werk. Het enige waar je dan rekening mee moet houden is dat er heel veel troep op staat van Acer. Ben ongeveer een uur bezig geweest om alle spelletjes en extra onnodige functies eraf te halen.

Ik heb ondertussen Counter Strike: Source gedaan op de laptop en dit gaat echt super. Zelfs op HighDetail geen last van lagg. Ook heb ik 3Dmark03 gedraaid daar kwam een score uit van 5915, maar had msn nog aan staan en andere programma's op de achtergrond.
World of Warcraft: Ultra details gemiddeld 30-35 fps en op high 60fps+

De Windows-prestatie-index score:

Processor: 6.6
Geheugen (RAM): 5.9
Grafisch: 5.0
Grafische weergave voor spellen: 6.2
Primaire harde schijf: 5.9

Specs:
Intel Core i5 430M (2.26GHz - 2.53GHz, 3MB L3 cache)
ATI Mobility Radeon HD5470 512MB ( up to 2234MB HyperMemory )
17,3" HD+ LED LCD
4GB DDR3 Memory, 1066MHz
640GB HDD, 5400rpm
Dolby Home Theater ( Virtual SurroundSound )

Tot nu toe ben ik dik tevreden over de prestaties van de laptop, totaal geen problemen met de programma's en de games die ik speel, Photoshop, World of Warcraft en Counter Strike: source/1.6 en nu dan ook nog StarCraft II Beta, maar dit is geen zware game dus die loopt ook perfect.
Ook de HyperMemory technology is erg handig.

Beeldkwaliteit is echt super, ik vind het vooral fijn dat het een breedbeeld is 16:9. Erg scherp beeld en krijg geen last van mijn ogen als ik lang achter de computer bezig ben. Ook films kijken is echt super!

Bouwkwaliteit en robuustheid natuurlijk niet getest of de laptop tegen een stootje kan, vind ik persoonlijk een beetje zonde bij een nieuwe laptop, maar de laptop zit stevig in elkaar! ( de kat heeft 2 dagen geleden in het hoekje van het beeldscherm gebeten dus daar zit nu wel een klein krasje )

De ergonomie vind ik wat minder, omdat het toetsenbord wat hoger zit dan bij de oude laptop die ik had, maar dit is denk ik een kwestie van een beetje wennen, ook voelt het toetsenbord anders aan, maar wel een stuk fijner.
Nu heb ik de laptop al een tijdje ben nu al wel gewend aan het toetsenbord. typt fijn en geen last van het touchpad, omdat er gewoon een knop naast zit om die uit te schakelen.

Het geluid van de laptop is goed en kan echt hard! ook met de headset is echt goed, als ik counter strike: source speel hoor ik ook echt alles wat er om je heen gebeurd.

De warmte en geluidsproductie is naar mijn mening echt goed, geen zweethanden meer tijdens het gamen/typen. Je kan de laptop rustig op je schoot houden zonder dat je benen eraf branden! en de laptop is vooral erg stil. Tijdens het gamen kan de fan iets harder gaan draaien, maar daar heb je geen last van.

Mobiliteit en accuduur heb ik nog niet echt getest, maar neem hem elke dag mee in mijn laptoptas en dat is goed te doen, maar ben er wel voorzichtig mee. je weet maar nooit! Accuduur is voldoende voor ongeveer 2 uur (tijdens verslag maken, Internetten en msnen), maar dat ligt eraan waar je mee bezig bent op de laptop.

Ik vind dat de prijs voor deze laptop echt een koopje! ongeveer 750 euro, en dan heb je echt een super laptop naar mijn mening.

Heb jij ook een Acer Aspire 7740G-434G64MN?

Slordig dat ze op de fabriek die stickers er scheef op hebben geplakt vind ik.
Heb zelf een goedkoper model van deze, bevalt me prima. :)
Jah de stickers zitten er inderdaad scheef op, maar ik heb ook al 2x een Acer Aspire 7740G met een i3 core geinstalleerd en daar zitten de stickers ook scheef op. En om ze eraf te halen vind ik ook zo zonde vind het wel mooi staan, maar de sticker met de specs zit er wel mooi recht op ;)
Op mijn net nieuwe Asus is het scheef plakken van de stickertjes ook aan de orde.
Zitten waarschijnlijk de hele dag een paar Chinezen aan een lopende band.... :+

Verder leuke review, maar ik vraag mij toch af of het lekker typt, het uit elkaar plaatsen van de toetsen op het toetsenbord... En hoe is de videokaart? Is daar een gemiddeld spelletje op te spelen?

[Reactie gewijzigd door BlueLed op 9 april 2010 12:31]

Dankje, hij typt opzich wel fijn alleen het minpuntje is dat het toetsenbord hoog ligt en je dan met je polsen op de rand hangt. voor de rest typt het wel fijn.

World of Warcraft: ultra details 30-35fps en op high 60fps+
COD: Modern Warfare 2: Extra details soms lagg en op medium loopt ie perfect.
StarCraft II: Loopt met alles op high ook goed
Counter Strike: Source/1.6/ProMod: Alles op high loopt supergoed altijd 100fps+
Battlefield Bad Company 2: Loopt naar mijn mening ook goed maar heb ik nog niet veel gespeeld.
Ik heb zelf de variant met i3 en ook 640GB HDD en 4GB geheugen. Ook ik ben er erg over te spreken. De fan slaat praktisch nooit aan, in tegenstelling tot mijn macbook op het werk. De macbook fan is ook een stuk rumoeriger.

Ook handig is het knopje om het touchpad in/uit te kunnen schakelen, scheelt weer ergernissen tijdens het typen. Mijn vorige laptop had dat niet, en daarvan lag het touchpad ook nog eens minder diep verzonken, waardoor je dus vaak per ongeluk een ongewenste muisactie deed.
Ja ik ben er zelf ook erg over te spreken, de fan slaat inderdaad vrijwel nooit aan, maar als je een paar uurtjes aan het gamen bent gaat deze wel harder draaien en toch komt er dan koele lucht uit.

Ja inderdaad, maar ik had het op mijn vorige laptop ook dus heb er nog nooit last van gehad ;) ongewenste muisacties zijn natuurlijk nooit fijn. zoals het opeens inzoomen van de webpagina als je aan het typen bent. dat had ik zo af en toe op de HP Probook 4515s die ik ook nog wel is gebruik.
Als je nog vragen hebt mag er gereageerd worden ;)
ik heb de laptop nou ook een maand of 4, maar hij wordt bij mij te warm, wat resulteerd in een zwart beeld en vastloper.
Hebben jullie daar ook last van??
Ik wil hem eigenlijk niet terug sturen naar Acer, want mijn desktop was 2 maanden weg toen de HD kapot was.

Iemand een idee?
Ik heb deze laptop ook. Ik heb meteen de standaard schijf eruit gehaald en er een 80 GB SSD van Intel ingezet.... Ook windows 7 Prof erop gezet, 64 Bits...

Ik moet zeggen: fenomenaal.. in 1 woord. Draait echt super...

Nu ben ik op zoek naar een soort van bay, de dvd eruit en de standaard schijf gaat daarin.... naar mijn idee heb je dan een goede snelle pc met veel capaciteiten...

Wel denk ik dat ik in de toekomst een andere CPU erin ga zetten... De i7 van intel op een 1156 voetje kan er ook in..

Als die erin zit horen jullie verder....
Ik heb de versie met i3 en ben van plan deze als klus laptop te gaan gebruiken. Eerder deze week een nieuwe laptop gekocht (Dell Inspiron 15), maar wil deze oude eigenlijk nog niet weg doen.

Ik heb de laptop nog niet open gehad, is hij een beetje makkelijk te upgraden? Ik zit dan te denken aan o.a.: nieuwe SSD (ipv HDD), extra RAM, nieuwe WLAN kaart, nieuwe accu. Zijn deze onderdelen makkelijk te bereiken en te vervangen?

Hoor het graag hoe het jou is vergaan met deze laptop na de upgrades
Bij mij is de aansluiting voor de adapter kapot gegaan. Helaas kreeg ik het toetsenbord er niet uit, omdat de behuizing behoorlijk kromgetrokken was. Weet tot de dag van vandaag niet hoe dat heeft kunnen gebeuren.