Soundcore Flare Zwart

Specificaties Mono-speaker met Bluetooth (oplaadbare accu) - Bekijk alle specificaties

Soundcore Flare Zwart Review

Sabine95 27 oktober 2018, 67 views

Soundcore Flare Zwart

de Soundcore Flare is een degelijke speaker, welke voor een goede prijs een hoop plezier kan bieden. Met voldoende geluid om een kamer van formaat te vullen, meerdere opties m.b.t. verlichting en een praktisch design kan je nooit de fout in gaan.

Pluspunten

• Beat driven licht
  • Handzaam
  • Goed geluid voor de prijs
  • APP

Minpunten

• Korte usb kabel zonder stekker

Muziekweergave Score: 4
Basweergave Score: 3
Mid- en hoogweergave Score: 4
Dankzij IBOOD (Internet’s Best Online Offer Daily) heb ik de kans gekregen de speaker, Soundcore Flare, te testen.

Inhoudsopgave:
- Unboxing & Verpakking
- Specificaties
- Design
- Geluidskwaliteit
- Functionaliteiten & App
- Conclusie

Unboxing & Verpakking
Het product, Soundcore Flare, wordt geleverd in een stevige box en de speaker zelf zit verpakt in plastic. In de box tref je een dikke handleiding met 17 talen, waaronder Nederlands, en een boekje met veiligheidswaarschuwingen.
Wat betreft accessoires is er naast de box zelf, alleen een usb kabel meegeleverd om de speaker op te laden. Wat direct opvalt, en in mijn ogen ook een nadeel is, is dat de usb kabel vrij kort is en dat er geen stekker bij is meegeleverd om deze direct via het stopcontact op te laden.

De speaker zelf weegt 0,53 kg en is circa 15 cm hoog.
Hij ligt goed in de hand en is door het formaat gemakkelijk mee te nemen. De Soundcore Flare is dan ook een gemakkelijk mee te nemen apparaat. Of het nou op vakantie is, of een klein huisfeestje.

De speaker heeft aan de zijkant twee knoppen en twee aansluitingen:
- De Bluetooth knop om deze te verbinden met je telefoon
- De aan – uit knop
- Een Aux aansluiting
- De power aansluiting
De twee aansluitingen zitten uiteraard wel verstopt achter een rubber lipje, dit om de openingen te beschermen tegen vocht en vuil.

Bovenop de speaker zijn er 5 knoppen, allemaal verwerkt in de ronde rubberen kop.
- Het zonnetje: hiermee kun je de lichtstanden bepalen.
- De + knop om het volume harder te zetten.
- De – knop om het volume zachter te zetten.
- De > knop om de muziek te starten en/of te pauzeren
- De pijl toets ^ om naar het volgende nummer te gaan

Uit de verpakking en de handleiding blijkt dat er een APP te downloaden is voor de speaker. Hier meer over in het kopje functionaliteiten & app.

Specificaties
Hieronder tref je de specificaties van de speaker.

Range van circa 20 meter klopt, buiten de 20 meter merk je dat het geluid gaat haperen.
Ze promoten het feit dat de speaker volledig waterproof is, kleine kanttekening is wel dat het om de categorie IPX7 gaat.

Als een speaker in de categorie IPX7 valt betekent dat dat de speaker geschikt is voor:
- Waterspetters
- Regen of sneeuw
- Douchen
- Incidentele blootstelling aan water, tot 1 meter diepte gedurende maximaal 30 minuten.

Ik raad dus niet aan om hem op hem echt nat te laten worden. En uiteraard geldt dit alleen als het lipje dicht is, wat de AUX & oplader ingang beschermd.

Design
De speaker is een cilindervormig apparaat welke naar onder toe breder word. De ronde zijkant is bekleed met stof, wat de speaker toch een “luxer” gevoel en uitstraling geeft. Bij de meeste speaker voelt het toch al snel als “goedkoop plastic”.
Onderop de speaker zit de lichtband geplaatst. Deze loopt dan ook volledig rond, net als het geluid, waardoor het effect niet te missen is.

Zoals eerder benoemd is de speaker licht en klein en daardoor makkelijk om mee te nemen.
Het is leuk dat er vanuit 360 graden muziek wordt afgespeeld zodat je deze ook prima in het midden van de kamer kunt zetten.

Geluidskwaliteit
Persoonlijk heb ik meerdere bluetoothspeakers getest en gehad, en ik moet zeggen dat binnen deze prijsklasse en formaat de Soundcore Flare een positieve verrassing is.
Hij is het best te vergelijk, vind ik persoonlijk met de JBL Charge speakers. Al staat JBL er wel bekend om dat ze meer bass leveren, wat ook in deze vergelijk nog zo is. Maar de Soundcore Flare heeft daar in tegen wel een erg helder geluid en kan een flink volume produceren.
Dus afhankelijk van wat je graag wilt afspelen, is deze nieuwkomer zeker de overweging waard!

Functionaliteiten & App
Het leukste aan deze speaker is zeker de mogelijkheden voor de diverse lichtfuncties, op maat van de muziek.
Volgens de beschrijving zijn er 5 verschillende lichtthema’s, namelijk:
- Party
- Energy
- Chill
- Spring
- Bedtime

Ondanks dat er 5 programma’s zijn, vind ik er slechts 3 ‘grote’ verschillen in zitten, namelijk:
- 1 programma is heel flitsend, dit is ideaal voor een feestje en gaat mee op de maat van de muziek. Ook bij diverse nummers pakt dit anders uit en dat is heel leuk om te zien.
- 1 programma is langzaam golvend. De kleuren veranderen langzaam van kleur (het idee van een ouderwetse lavalamp die menig kind op zijn nachtkastje had staan). Dit geeft een rustigere uitstraling dan de felle flitsen
- Geen licht. Ook dit is bij deze speaker een optie. Wil je rustig muziek luisteren zonder felle kleuren is deze speaker ook zeker geschikt.

De andere verschillen van de programma’s waren te zien in de kleurstellingen die werden gebruikt. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik niet durf te zeggen welk programma dan spring of chill is. Dit is niet in deze mate onderscheidend van de andere programma’s.

Een groot voordeel vind ik persoonlijk de app. Deze is te downloaden in zowel de Google store als de App store. Ik heb hem gedownload voor de Google Store.
Zodra ik hem gedownload had kreeg ik direct de mogelijkheid om de software van de speaker te updaten naar de laatste versie. Binnen vijf minuutjes was ik voorzien van de nieuwste software en kon ik aan de slag. Fijn om dit direct ‘aangeboden’ te krijgen zodat je zeker weet dat hij op en top functioneert.

Een ander groot voordeel van de speaker vond ik dat je ook een melding op je telefoon krijgt als de speaker bijna leeg is. Toen ik hem aan zette kreeg ik de melding dat er nog maar 10% batterij beschikbaar was. Op deze manier kun je hem vooraf opladen en kom je niet pas tot deze conclusie als je box uitvalt.
Een andere bijkomend, maar niet erg belangrijk, voordeel is dat hij flink wat licht geeft. Zet je hem in een donkere gang verlicht hij de ruimte erg goed.

In iedere grote elektronicawinkel waar je tegenwoordig binnenstapt kan je er bijna niet omheen, talloze schappen aan bluetoothspeaker. De ene heeft dit, de ander dat. Maar zie deze maar is fatsoenlijk te testen in zo’n grote ruimte. Ze klinken allemaal gelijk.
Om je een klein beetje te helpen met het kiezen, kan ik met een gerust hart zeggen dat de Soundcore Flare een degelijke speaker is, welke voor een goede prijs een hoop plezier kan bieden.
Uiteindelijk is geluid natuurlijk iets persoonlijks en zullen zat andere mensen met andere inzichten komen over wat volgens hun de beste speaker is.
Maar één ding is zeker, de Soundcore Flare mag er zijn! En voor een degelijke prijs haal je een hoop plezier in huis.

Heb jij ook een Soundcore Flare Zwart?