Specificaties 22" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG M227WD Zwart Review

taeke18 31 maart 2010, 2.408 views

LG M227WD Zwart

Pluspunten

• mooie details/vormgeving
  • rustig beeld, je kunt er snel uren naar kijken zonder moe te worden
  • zeer goede inplug mogelijkheden
  • bevat een tv tuner!

Minpunten

• helaas geen displayport
  • geen glasplaat voor het scherm
  • teveel text op het design
  • 100euro extra voor tvtuner....

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Ik heb deze LG 6maanden geleden gekocht, en dit was destijds opzich een mooi prijzig schermpje, 240euro.
Dit scherm bevat alles dat je maar er op wilt hebben, helaas ontbreekt alleen een displayport, maar als je niet met eyefinity wilt werken zul je hier niets van merken.

Feature set:

Het scherm werkt op 1920x1080 bij een 22" beeldiagonaal, het heeft een zeer dunnen zijbehuizing dus als je met 2 monitoren wilt werken is dit idiaal, ook bevat het scherm ene TV tuner die prima werkt, alle zenders worden in perfecte qualiteit gevonden, en zelfs analoge televisie ziet er goed uit.
Ook zit er een kabel management systeem op, maar ik ben hier niet echt over te spreken, dit voelt nog een beetje goedkoop aan, maar kijkende naar de rest van dit prachtige scherm is hier echt niet over te klagen.

Bouwkwaliteit en afwerking/Vormgeving

Dit is een van de belangrijkste dingen waar ik onderandere naar kijk bij monitoren, je kijkt er non stop na en je zult na een tijd alle kleine afwijkingen zien en je er aan gaan ergeren, dit is bij deze LG echt niet het geval, hij ziet er geweldig uit, en zeer strak, het design ziet er goed uit alhoewel ze beter een glasplaat er voor langs hadden kunnen lopen, maar dit komt bijna niet voor, en vind dit wel zo fijn.
Verder verdiend dit scherm dus een dikke plus omdat het fijn aanziet.

Dit is wel een ding om te bespreken, 240euro is en blijft een groot bedrag, desondanks dat het een ingebouwde tvtuner heeft, het maakt hem in 1 klap 100 euro duurder.

Heb jij ook een LG M227WD Zwart?

Ik heb deze TV ook, ik ben het volledig met de meeste van je punten eens. Alhoewel ik me niet erger aan het ontbreken van een glasplaat voor het scherm, ik gebruik het toestel momenteel toch alleen als televisie, stevig zat.

Die 100 euro extra voor de TV-Tuner die je vermeldt is eerder 70 euro gezien het prijsverschil met de LG Flatron W2261VP-PF welke eigenlijk bijna helemaal hetzelfde is, deze heeft alleen geen 2e HDMI, tuner en de andere tv aansluitingen.
Voor dit prijsverschil krijg je wel een extra HDMI aansluiting en wat andere analoge aansluitingen. Ik vind het dus geen nadeel, want dit geldt voor zo'n beetje alle monitoren met een TV tuner. Voor wat hoort wat, als je hier niet voor wilt betalen, dan moet je een monitor kopen in plaats van een TV/Monitor-combinatie. Zo simpel is dat. :)

[Reactie gewijzigd door iDaniel op 31 maart 2010 21:17]

Daar heb je zeker een punt in dat laatste, maar vind die glas plaat wel jammer, zie het bij mijn vader zijn monitor/tv ben toch stiekem jaloers dat hij dat heeft.

Verder is het zeker een fijne monitor/tv
Ben het niet helemaal met je eens, want welke monitor heeft nou aansluitingen voor 2 scart, 1 component, 1 HDMI, 1DVI, 1 VGA + 1 audio/of 1 SPDIF en 1 USB voor opslag apparaten + tv aansluitng + de mogelijkheid om er rechtstreeks een smartcardlezer + smartcard voor Digitenne in te doen. Je betaalt echt geen 70 euro extra alleen voor de tv, je krijgt er ook nog veel meer bij.

[Reactie gewijzigd door ikke26 op 11 april 2010 11:09]

Ik ben van plan deze monitor/tv te gaan kopen. Ben alleen erg benieuwd of het ook mogelijk is deze op te hangen met een muurbeugel? Zoja, welke maat?
Bedankt.
Vandaag ontvangen, wat me het meeste opviel was het gewicht, weegt 2x niets.
Het voetje voelt wat wankel aan, plastic, was met schroefje makkelijk te monteren zal het wel houden.
De quickguide niet in Nederlandse taal maar die heb je helemaal niet nodig, is wel een cd met pdf manual en drivers voor pc bijgeleverd.

Zoals eerder gemeld veeel aansluitmogelijkheden.

Toch wel oppassen want deze heeft géén dvd-c tuner dus gaat zeker bij Ziggo de CI+ module niet werken, toch geprobeerd maar helaas "uw toestel is niet volledig CI+ geschikt".
Derhalve zal je toch een externe decoder moeten aanschaffen voor de HD kanalen.

Na inschakelen alles lekker simpel, kanalen zoeken , wat fabrieksinstellingen nalopen en hoefde niet veel te veranderen.
Werk op dit moment met een Samsung SD decoder en alles werkt prima. Was beetje verbaasd omtrent de scherpte van het beeld, echt goed.
Op één of andere manier heb ik de indruk dat het beeld wat gebogen is, concaaf, interessant en zeker niet storend effect.

Vind wel dat het beestje een behoorlijke warmteontwikkeling genereert maar dat zou "inbranden" kunnen zijn, aan de bovenkant behoorlijk warm, lekker voor de winter als je op zolder zit ;)

Op dit moment is het niet mijn intentie om het ding als pc monitor te gaan gebruiken, wat wel kan maar je kan hem dus niet in hoogte verstellen dus zal je ingeval er iets onder moeten zetten. Je kan hem wel "wat" naar voren en naar achteren kantelen.

Op dit moment ben ik van mening dat je voor een kleine 180 euro je een mooi apparaat hebt.

Leuk voor op de slaapkamer of naast je andere zooi, neemt ook niet veel plaats in.
Wellicht dat ik later nog even terugkom op HD performence.