OCZ StealthXStream 600W Review

taeke18 1 april 2010, laatste update op 1 april 2010, 1.336 views

OCZ StealthXStream 600W

Pluspunten

• 600watt
  • 720watt piek
  • aansluitingen
  • stil
  • zuinig (80+)

Minpunten

• niet modulair

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 5
Uitrusting Score: 5
Koelvermogen Score: 5
Hallo medetweakers ik ga proberen om een fatsoenlijke review te posten voor deze voeding.

Ten eerste wat goed opvalt bij deze 600watt voeding zijn de aansluiting, deze zijn ruimschoots in order verder is alles super behandeld en afgewerkt tot in de puntjes!

Design/afwerking
Het design van deze voeding, ja er zit toch nog wat design in! Dit is mooi, hij is mooi strak goed afgewerkt in alle punten. Alle kabels van deze voeding zijn gesleaved, iets dat ook een mooie extra is. De voeding kabels zijn redelijk soepel en dus in alle bochten te buigen dat je wilt!

Uitrusting
De uitrusting van deze voeding is simpel.
5keer Molex +1 floppy 4pins geen idee hoe je het noemt
3keer Sata
2keer 6pin pci-e waarvan een een 6pin+2 is, dit houd in dat het een 8pins kan worden.
2keer een 4pin CPU plugin.
Dit noem ik een prima uitrusting, alles zit er op wat er op moet zitten voor ene 600watt voeding, meer kan er ook niet op gezet worden, dan ga je boven de 600watt uit.

Prestaties en stabiliteit
Deze voeding heeft een perfecte prestatie, hij kan wel 600watt continues geven, waarbij zijn piekload op mag lopen tot 720watt!!!
De stabiliteit is meer dan prima, alle kabels blijven boven de benodigde voltages, ook onder furmark en prime95. Deze voeding kan dus makkelijk highend processoren en grafische kaarten houden.

Geluids- productie/Koelvermogen
De geluidsproductie van deze voeding is supper fijn, als het wattage dat nodig is van de voeding omhoog gaat gaat automatisch de fanspeed omhoog, waardoor hij bij idle/webbrowsing niet te horen is, zelfs onder zware load is deze voeding niet te horen, dit mede door de 120mm bijgeleverde fan.

De prijs, het is een leuke prijs, niet te hoog maar ook weer niet spot goedkoop. Voor deze prijs heb je een super voeding tepakken. Zeker een aanrader.

Heb jij ook een OCZ StealthXStream 600W?

Met wat voor hardware gebruik je deze voeding?
Ik heb de voeding zelf ook, ga er binnenkort crossfire op aansluiten (nu enkele HD4850, worden er waarschijnlijk 2).
Verder staan er her en der wel wat spellings foutjes in, bijvoorbeeld: gelsleaved :9
Maargoed, verder wel een korte maar krachtige review, en het is leuk als je een foto er bijvoegt van de voeding in je systeem :)
is goed en zal ik doen, en sorry van de spellings fouten, ben dyslectisch werkt niet in mijn voordeel. Hehe in iedergeval bedankt voor het aanmerken.
Ok, dus deze voeding is wel aan te raden, wil hem namelijk ook voor mijn nieuwe systeem, 3 sata kabels zijn voor mij precies genoeg en anders heb ik nog wel van die verloopstukjes liggen, prima review. :)