Qubino Flush Dimmer Z-Wave+ Review

Foxy66 24 oktober 2018, laatste update op 24 oktober 2018, 371 views Product gekocht

Qubino Flush Dimmer Z-Wave+

Stuk of 25 Qubino's in mijn huis, toen ik ging aanschaffen dacht ik: ze zijn niet goedkoop, maar dan koop je een stukje kwaliteit. Helaas blijft die kwaliteit uit, er zijn inmiddels 8 modules stuk gegaan, binnen 1.5 jaar tijd. Qubino komt er bij mij niet meer in.

Pluspunten

• klein
  • optionele temp meter

Minpunten

• gaat snel stuk
  • fragiele case

Kwaliteit Score: 1
Vooral de duo-schakelaar modules en de dimmers vallen bij bosjes uit. Ook de retour gekregen vervangende exemplaren gingen stuk. Ik heb contact gehad met de leverancier om er zeker van te zijn dat ik ze wel goed heb aangesloten/juist belast.

Heel erg irritant, ze zijn niet goedkoop, als er een stuk is, ben je minimaal 30 minuten kwijt om dit uit te bouwen;
1-eerst alle apparaten in huis uitzetten zoals NAS et.
2-controleren of er geen wasmachines/vaatwassers aanstaan
9-module RMA sturen
10-weken wachten
11-nieuwe module ontvangen en begin weer bij 1

Jammer dat je eigenlijk pas na 1 a 2 jaar een goed oordeel kan hebben,

Heb jij ook een Qubino Flush Dimmer Z-Wave+?

Vervelende ervaring! Echter is dit geen review. Misschien kun je toch wat genuanceerder zijn en meerdere kanten van de artikelen belichten?

Maar nog iets: je hebt toch wel stoppen/schakelaars in je meterkast hoop ik? Je gaat toch niet voor het uitbouwen van 1 module alles uitzetten?

Succes! Ik heb persoonlijk goede ervaring met Fibaro Z-Wave+ spul