HyperX Pulsefire Surge

Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 16.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

HyperX Pulsefire Surge Review

JobRapatiTestpanel 23 oktober 2018, laatste update op 26 oktober 2018, 47 views Testpanel

HyperX Pulsefire Surge

Na 2 weken testen van de Pulsefire Surge kan ik zeggen dat ik zeer tevreden ben over de muis. Het wennen aan de vorm duurde niet al te lang en ik was vrij snel op mijn gemiddelde niveau in de games die ik speel.

Pluspunten

• Goede sensor
  • Niet al te duur
  • Fijne vorm
  • RGB rond de muis

Minpunten

• Had graag wat rubber aan de zijkant gezien voor grip
  • Vrij glad

In deze review zal ik de HyperX Pulsefire Surge vergelijken met mijn zelf gekochte Razer Lancehead TE.
Algemene beoordeling
Ik was zeer positief verrast van de HyperX Pulsefire Surge in vergelijking met de Razer Lancehead TE. Momenteel liggen de prijzen niet erg uit elkaar, maar sinds de Pulsefire Surge rond de 60€ kost en ik mijn razer muis destijds voor 90€ kocht hielp dat erg mee.

De muis is in dagelijks gebruik en gamen erg fijn, ook na meerdere uren gebruik en gamen.
Ergonomie
Vergeleken met de Razer Lancehead is de Pulsefire Surge wat hoger in zijn bouw wat dan ook meteen het grootste punt was waar aan gewend moest worden. Voor de rest is de HyperX Pulsefire Surge rond de zelfde grootte als de razer muis, met het andere grootste verschil in het feit dat de razer muis wat smaller is op de plekken waar de duim zich zou bevinden.
Functionaliteit
Het is niet een muis met al te veel toeters en bellen aan functionaliteit. Naast de standaard linker- en rechtermuisknop, scrollwiel en de scrollwiel knop. Hebben we 2 instelbare knoppen aan de linker zijde van de muis. En een knop om je DPI mee te wijzigen.

Waarbij ik de DPI knop vrijwel nooit gebruik omdat ik een vaste DPI instelling gebruik en deze eigenlijk nooit verander, gebruik ik de knoppen aan de zijkant van de muis wel. Om bijvoorbeeld vooruit en achteruit tegaan in de browser of file explorer. Maar ook voor verschillende dingen in games zoals het leanen van Tom Clancy's Rainbow Six Siege.
Precisie
Door het feit dat de muis een optische 16.000 DPI sensor heeft is de muis zeer precies. Zelf heb ik niet al te veel kaas gegeten van sensoren maar wat precisie betreft, heb ik in de afgelopen twee weken eigenlijk geen last gehad van iets mis klikken, tenzij ik te snel wilde zijn en het gebeurde in slechts in game (Battlerite Royale). Verder werkt de muis op een hele boel verschillende oppervlakken waarbij dat bij de razer muis het niet altijd het geval is.
Vormgeving
De HyperX Pulsefire Surge is een prachtige muis, met een matte zwarte kleur waardoor de RGB verlichting in de muis er erg mooi uitspringt.

Waarbij we komen op de RGB verlichting, rond de muis is volledige RGB verlichting aangebracht waarbij ook het logo van HyperX is verlicht. Hierbij krijg je een hele hoop individueel instelbare zones, waarbij ik deze eigenlijk zelf vrij weinig aangepast door het feit dat je er ook een flink aantal standaard profielen bijkrijgt.
Waarbij ik er een prachtig vind en deze nu 2 weken gebruik.
Bouwkwaliteit
De bouwkwaliteit van de muis is zeer goed, in de hand voelt hij stevig aan en is de muis niet zwaar. En beweegt de muis zonder enige problemen over verschillende oppervlakken.
Drivers en ondersteuning
De muis als een grote basis is simpelweg plug en play. Daarintegen is de HyperX NGenuity software een must have om je standaard DPI en de verschillende DPI levels in te stellen (indien je hiervan gebruik maakt). Ook voor macro's is de software nodig en natuurlijk om de RGB lampjes in te stellen.

Zelf heb ik daarbij ook helemaal geen problemen gehad in het gebruik van de software en ben ik ook er ook zeer tevreden over.
Momenteel is de laagste prijs van de HyperX Pulsefire Surge in de pricewatch €65,- (als basisprijs). De muis is deze prijs dan ook zeker waard en kan ik deze muis aan iedereen aanraden.

Heb jij ook een HyperX Pulsefire Surge?