Cooler Master Hyper 212X

Specificaties 120mm diameter met 27,2dB geluidsproductie - Bekijk alle specificaties

Cooler Master Hyper 212X Review

kjderksen 21 oktober 2018, laatste update op 21 oktober 2018, 76 views Product gekocht

Cooler Master Hyper 212X

Met de komst van de 212x gaat de 212 nog een stapje verder, oa door het X-vent systeem en verbetering van de fan. De looks zijn nog steeds 'klassiek' en ook de overlap van de eerste ram slot blijft wel jammer. Onder de streep, prima koeler voor een goede prijs.

Pluspunten

• Prijs- kwaliteit verhouding
  • Meegeleverde installatiepakket
  • 120mm fan
  • Push-pull mogelijk
  • Koelprestatie
  • Meerdere sockets

Minpunten

• De hoogte van de koeler pas misschien niet in iedere case.
  • Klassieke look
  • overlap eerste ram slot

Koelvermogen Score: 4
Geluidsproductie (max) Score: 4
Geluidsproductie (min) Score: 4

De insteek

Deze review is geschreven met als oogpunt vooral even de keuze te onderbouwen, alsmede te laten zien hoe de 212x er in een build uit kan zien. Dus geen diepgaande review waarbij ieder beugel- en kabeltje wordt beschreven.

Situatie

Voor een build was ik op zoek naar een koeler die de Intel Core i5-4670K op temperatuur kon houden i.c.m. een acceptabele geluidsproductie. Daarbij zou ik de 4670k gebruiken i.c.m. een Z97 moederbord. Met als doel, oc'en als mogelijkheid te hebben.

LED verlichting was hierbij voor mij ondergeschikt aan koelprestatie/ prijs-kwaliteit verhouding. Dit alles zou moeten passen in de beoogde blauw-zwarte kleurschema.
De maximum hoogte van de koeler was niet heel spannend, omdat de sharkoon DG7000-G een hoogte kan hebben van 175mm.

Keuze

De hyper 212 is al jaren een immens populaire CPU koeler. Daarom ik in het verleden al eens een hyper 212 EVO led heb gekocht en nog steeds naar volle tevredenheid gebruik. Ook mijn cooler master ervaring in het algemeen, zoals de hyper 103 en MA410P is zeer positief. Waarbij voor mij altijd de prijs-kwaliteit verhouding het belangrijkste element is geweest.

Met de komst van de 212x gaat de 212 nog een stapje verder, oa door het X-vent systeem en verbetering van de fan. De meegeleverde koelpasta is overigens altijd 'prima' te noemen, extra klips voor een tweede fan en dit alles voor 3 tientjes, top!

Wel moet gezegd worden dat de looks nog steeds 'klassiek' te noemen zijn en ook de overlap van de eerste ram slot blijft wel jammer.

Maar onder de streep, prima koeler voor een goede prijs in mijn ogen.

De foto's😁

Opmerking

De PC is op het moment van schrijven niet meer in mijn bezit (alsmede de Cooler Master Hyper 212X), omdat ik deze verkocht heb.

Heb jij ook een Cooler Master Hyper 212X?