Logitech Harmony 1000 Advanced Universal Remote Review

Kluutmaran 30 maart 2010, laatste update op 30 maart 2010, 515 views

Logitech Harmony 1000 Advanced Universal Remote

Pluspunten

• Makkelijke bediening, eenmaal ingesteld erg fijn, goede ondersteuning

Minpunten

• 2 handen nodig voor bediening, duurzaamheid, accu duur, tijd nodig om in te stellen

Configuratie Score: 3
De Harmony 1000 gekocht nadat mijn ouders begonnen te klagen dat ze steeds verschillende afstandsbedieningen moesten gebruiken en de apparaten niet ingesteld kregen op de juiste kanalen. Op iBood was een aanbieding voor de Harmony voor 200 euro. Erg veel geld voor een afstandsbediening maar indien het ongemak hiermee zou verdwijnen hadden mijn ouders er het geld wel voor over.

Ik werd verantwoordelijke gemaakt voor het instellen van de afstandsbediening. Dit is een heel karwei, zeker omdat mijn TV niet goed ingesteld was met de instellingen die er standaard uit kwamen. Ik vraag me dan ook af of mijn ouders dit zelf hadden kunnen doen aangezien het wel veel begrip en geduld vraagt. Elke keer als je iets veranderd hebt en dit wilt testen ben je zo weer 3 minuten aan het updaten.

Het signaal dat de Harmony stuur is IR, helaas IR moet ik zeggen. Mijn vader had de gewoonte op TV kijken te duwen en dan met de afstandsbediening naar zijn stoel te lopen. Hierdoor richtte hij de afstandsbediening niet de gehele tijd op de apparaten waardoor de apparaten alsnog niet goed ingesteld waren. Helaas zijn er wel vaker haperingen waardoor de signalen niet goed doorkomen. Hiervoor is wel een help functie maar deze moet te vaak gebruikt worden.

Hiervoor hebben we dan ook de wireless extender gekocht. Deze beviel veel beter aangezien het IR nu werd vervangen door radiografische signalen. Helaas begon de afstandsbediening zelf kuren te krijgen zoals vastlopers die door een reset (batterij erin en eruit) opgelost konden worden en knoppen die bleven hangen (zoals volume dat maar omhoog blijft gaan). Na goed contact met de klantenservice (eerst via mail erna via de telefoon) verklaarden zij hem dood en kreeg ik als goedmaker een nieuwe Harmony 1100. Deze oplossing was natuurlijk ideaal en laat zien dat Logitech om de klant geeft.

Heb jij ook een Logitech Harmony 1000 Advanced Universal Remote?

Ondersteunt de afstandsbediening ook RF signalen?