Antec Solution SLK2650-BQE Zwart Review

Lip 16 januari 2006, laatste update op 17 januari 2006, 967 views

Antec Solution SLK2650-BQE Zwart

Pluspunten

• Lage prijs
  • een goede air-flow
  • sappig kassie

Minpunten

• Erg weinig ruimte bij het plaatsen van extra werkgeheugen of vervangen van de cpu-koeler

Kwaliteit voeding Score: 4
Eind 2004 besloot ik mijn computer (die ik nu niet meer bezit) van een upgrade te voorzien. Ik kwam toen thuis met een Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB 256Bit. Omdat ik dacht een nieuwe voeding nodig te hebben voor deze videokaart, had ik meteen ook maar een nieuwe computerkast gekocht. Sindsdien gebruik ik deze kasten bij het assembleren van nieuwe systemen.

Algemene beoordeling
De algemene beoordeling laat een goede indruk achter. De behuizing is lekker breed en aan de voorkant afgewerkt met 2 usb poorten en een klepje, achter dit klepje vinden we 4 x 5.25 inch en 2 x 3,5 inch drive bays. Intern kan de behuizing voorzien worden van 2 hardeschijven in een uit neembaar rekje. In de behuizing zit een 12cm out-take fan. Bij de kast wordt een sterke 350Watt voeding bijgeleverd die voorzien is van een temperatuur gestuurde fan. De gehele kast is voorzien van een stevige constructie en mooie plekjes om de stroom en datakabels weg te werken.

De bouwkwaliteit en afwerking
Zoals je in de algemene beoordeling kon lezen, ben ik erg tevreden over de bouwkwaliteit van de kast. Over afwerking valt te twisten, sommige zullen het wat sober vinden. Ik vind daarin tegen erg strak en rustig overkomen. Wat minder ben ik te spreken over de zijpanelen, daar komen namelijk er snel krassen op, wanneer je niet oppast met wegleggen ervan. Een erg grappig detail is dat, de schroeven verstopt zitten in een klepje, die de schroefkoppen van de uitbreidingskaarten verbergt aan de achterkant van de kast.

Inbouwmogelijkheden
Zie de algemene beoordeling

Koelingsmogelijkheden
Zoals in de algemene beoordeling naar voren komt, ben ik hier zeer over te spreken. De air-flow is bijzonder goed dankzij de 12cm out-take fan. Wanneer je echter aan de gang wil gaan met waterkoeling, raad ik je dit erg af omdat er erg weinig ruimte in de kast over blijft. De airduct die over de cpukoeler hangt, heb ik er moeten afhalen, omdat het koelblok van cpukoeler erg fors is.

Installatiegemak
Het inbouwen van het moederbord is een fluitje van een cent. In het uitneembare rekje kunnen 2 hardeschijven geplaatst worden. Het plaatsen van de dvd brander verloopt schroefloos. Indien je later je cpu-koeler wilt vervangen, is het misschien makkelijker om het moederbord uit je kast te schroeven. Dit komt doordat dat de voeding heel erg dichtbij mijn koeler zit in combinatie met de gebruikte hardware.

Modbaarheid
Wanneer je eventueel later graag een doorzichtig raampje wilt plaatsen heb je hier genoeg mogelijkheden voor. Bij het plaatsen van een lcdtje word het wat passen en meten. Je zal dan genoegen moeten nemen met 3 x 5.25 inch bays.

De kwaliteit van de voeding
De meegeleverde voeding weet mijn systeem met de bovengenoemde specificaties goed overeind te houden. De geluidproductie is vrij arm. Ik hoor de case fan erover heen zoemen.

Al met al ben erg te spreken over de kast, de airflow is goed, het uitneembare rekje is erg makkelijk. Om de kast geluidsarm te maken worden harde schrijven tegen een rubbertje aangedrukt die in de kast zit verzonken. Wanneer je echter het ram geheugen wilt uitbreiden of een koeler later wilt vervangen, zal je in het ergste geval even je dvdbrander of je moederbord uit de kast moeten schroeven

Heb jij ook een Antec Solution SLK2650-BQE Zwart?

Wat heb je voor de kast betaald en wat voor een voeding zit erin?
85,00 met een voeding van antec 350Watt, lees de review anders!
Hola, mss wel een Phantom 350 watt fanless power supply. Moet de lezer altijd zelf alle info ophalen. Zo'n gekke vraag is het niet.
De Antec Solution serie wordt geleverd met een Smartpower voeding van Antec. De nieuwere series met een Smartpower 2 voeding.
Reageren mag hoor aangezien die mijn eerste survey is! Wellicht heeft iemand nog wat tips! :>
Ik heb er ook een jaar of twee denk ik eentje en persoonlijk vind ik de voeding redelijk blazen, best een kabaal. Ik heb ook een Sonata I en die hoor je helemaal niet :)

Verder zeker een mooie kast maar als ik weer een kastje zal gaan kopen is het weer een Sonata I (als ze dan nog te koop zijn natuurlijk)
goede heldere revieuw, alleen wat betekend sappig kassie :P?
Heb net de p180 gekocht voor 90 pond zo'n 126 euro. Woon id UK. De beste tot nu toe erg stil en perfecte koeling 1 nadeel. Het moederbord schroef je id kast ik heb de voorkeur aan een uitschuifbare plaat.