Specificaties Socket 1156 met Intel P55 chipset - Bekijk alle specificaties

Asus Maximus III Formula Review

delpetero 29 maart 2010, laatste update op 29 maart 2010, 1.340 views

Asus Maximus III Formula

Pluspunten

• Geluidskaart Supreme X-FI
  • Mogelijkheden
  • Overclocken
  • Prijs/Kwaliteit

Minpunten

• BIOS update nodig

Layout Score: 5
Met een I7 860 processor is het een uitstekend moederbord. Het enige nadeel dat ik ondervond was dat de USB apparaten Windows 7 lieten vastlopen. Zodra ik ook maar 1 apparaat aansloot, starte hij niet door, sluit hij niet af en is het alleen mogelijk om op een PS2 toetsenbord te werken. Dit was na een BIOS update verholpen.

Qua featureset is het ook uitstekend. Er zit een hoop in het pakket en ook een uitstekende Supreme X-FI geluidskaart. 2 videokaart in SLI/CrossFire werkt ook prima! Voldoende SATA/USB aansluitingen. Je zoekt immers ook een moederbord uit met eisen die je stelt aan een moederbord. Dit is ook na te lezen op tweakers.

Overclocken is zeer eenvoudig. Er zitten zelfs voorgeprogrammeerde overclock programma's op.

Lampje van Republic of Gamers is ook grappig!

Heb jij ook een Asus Maximus III Formula?

Reviews door de redactie

Dit is mijn eerste review ;) En inderdaad het is wat summier!
@ Herman87: De SATA aansluitingen zitten zeer logisch en het dichtsbij de ingang voor de harddisk. Daarnaast zitten er onderin het midden ook nog een paar. Helaas ontbreekt het mij vaak aan tijd om grondig een review neer te zetten. Aangezien er nog geen review aanwezig was, wilde ik toch mijn 'ervaring' met jullie delen. Daar is een review ook voor bedoeld. Gezien de koeler die erop zit, mag je wel aannemen dat het een sterk en degelijk ding is.

@Storm316: Het is niet zo uitgebreid, zoals je vaak ziet. Wanneer straks wat meer tweakers aan de slag zullen gaan met dit MoBo, verwacht ik mijn reactie onderaan de lijst en de meer zinnige reviews bovenaan. Tot dusver heb je mijn ervaring waar je het mee zult moeten doen. Ik neem toch aan dat iedere 'ervaring' bij een product welkom is. Het probleem waar ik tegenaan liep, heeft een mede Tweaker bijvoorbeeld straks zo opgelost.

Jullie weten in ieder geval welke tweaker dit moederbord in zijn bezit heeft en een PM mag altijd ;)

[Reactie gewijzigd door delpetero op 29 maart 2010 19:11]

True, en toegegeven, mijn reactie was ook wel een beetje lullig.

Ik was wat teleurgesteld omdat ik hoopte meer over het product te weten te komen dan ik al wist, maar had niet door dat het je eerste review is en dat je open staat voor verbetering. Kan het absoluut waarderen dat je aangeeft bereid te zijn om eventuele vragen te beantwoorden, en laat je in de toekomst vooral niet door negatieve berichten zoals de mijne weerhouden het opnieuw te proberen ;)
Nee ik zal zeker ook andere reviews schrijven en hoop dan meer tijd te hebben voor wat meer info. En kritische feedback is niet erg ;)
Hey Delpetero!

Ik ben niet van mening dat een productreview per sť lang hoeft te zijn. Je geeft best wel belangrijke informatie!
Toch denk ik dat je iets grondiger kunt zijn, wil men op basis van jouw review een keuze kunnen maken.
Zo laat je in het midden of de indeling van het MoBo logisch is. Zitten de sata-aansluitigngen op een handige plek? Idem PCI-e sloten; stroomaansluitingen etc.
Ook vertel je weinig over de degelijkheid. Zit alles robuust in elkaar of is het gammel?

Als je je review catagorisch indeelt, heb je grote kans dat je niks vergeet! ;)

[Reactie gewijzigd door Herman op 29 maart 2010 17:38]

Ik ben het met Herman87 eens.
Alleen misschien je layout wat veranderen met kopjes. Dat leest wat makkelijker.
En natuurlijk iets uitgebreider en een conclusie. ;)
Ik vind die geluidskaart eerder een nadeel dan een voordeel omdat hij 1 pci-e x1 slot in beslag
neemt en het is geen echte geluidskaart het is gewoon een verlengstukje van het moederbord dus had ook gewoon om het moederbord gekunt. Door X-fi software mee te leveren moet je denken dat het echt een geluids kaart is.

Voor de rest wel een top moederbord.
Dit is toch geen review 8)7
Dit soort berichten, meer kan ik het toch echt niet noemen, maken me willen dat ik nul sterren kon kiezen ipv 1.
lekker kort zo hoort het