Forza Horizon 3, Windows

Specificaties PC • Race • 3 jaar - Bekijk alle specificaties

Forza Horizon 3, Windows Review

Initech 18 oktober 2018, laatste update op 18 oktober 2018, 107 views Product gekocht

Forza Horizon 3, Windows

Prima voor de casual racer of liefhebber van actie, een domper voor de simulatie freak of traditioneel Forza speler.

Pluspunten

• Graphics
  • Details van auto's
  • Diversitieit voertuigen

Minpunten

• Geen gevoel tot progressie in de game
  • Over de top 'actie' ipv racing simulatie
  • Setting van de game 'makes no sense'

Gameplay Score: 2
Beeld Score: 5
Geluid Score: 4
Besturing Score: 4
Replaywaarde Score: 1
Stabiliteit Score: 3
Na jaren Forza's gespreeld te hebben, nu de eerste Horizon gekocht (deel 3). Ik ben engiszins teleurgesteld in de game, omdat het voor mij wat te 'arcade' aanvoelt.

Desalniettemin, toch veel gespeeld. De auto's zijn tof, de graphics awesome en interieurs zijn tot in detail uitgewerkt. Ik mis eigenlijk het echte racegevoel; alles is over-de-top overdreven: stunten terwijl een helicopter onder je door vliegt, lambo's rijden in de jungle, mensen staan te juigen terwijl je hun achtertuinen aan gort scheurt, punten krijgen voor zoveel mogelijk botsen en schade maken... Too much als je het mij vraagt. Voelt als een actiefilm van Steven Segal: wil wel, maar het is het nèt niet.

Ook mis ik het gevoel van vooruitgang maken; direct in het begin stap je in een dikke lambo. Ik wil juist sparen voor een mooie auto. Daarnaast wordt je duidelijk een bepaalde richting gedreven: opeens zit ik in een Lamboughini SUV te rijden, wat een luxe SUV is niet echt een auto gebouwd om te racen. Niet zo open world als je doet vermoeden.

Technisch gezien is de PC versie niet optimaal door framedrops. Het ontwikkelingsteam heeft de game niet helemaal vloeiend werkend gekregen op Windows. Bij de release was de game moeilijk te downloaden uit de MS store, download stopt regelmatig waardoor je opnieuw moet beginnen. Bij de eerste opstartpoging crashte de game. Prijstechnisch vind ik het jammer dat de game niet afgesprijsd kan worden omdat deze exclusief in de Microsoft Store te verkrijgen is.

Wellicht niet geschikt als game voor de liefhebber van racegames, waardoor mijn review wat gekleurd is, toch wil ik je mijn ervaring meegeven. Als Forza liefhebber, valt deze game tegen, en vind ik het zonde dat ze de Forza naam erop hebben geplakt, omdat ik het gevoel heb dat ik misleid wordt.

Ik heb zelf spijt van deze aankoop, zou het liefst de game terugbrengen.

Heb jij ook een Forza Horizon 3, Windows?

Niet lullig bedoeld, maar oprecht denk ik dat je per ongeluk de verkeerde Forza serie gekocht hebt: volgens mij is het juist bedoeld dat de Forza Horizon serie arcade over de top is en dat de Forza Motorsport serie meer iets voor jou is: simulatie en meer op realisme gestoeld.
Hey Budi,

Ja dat denk ik ook. Niet bewust, ik had meer het idee dat het een traditionele Forza game in open wereld zou zijn. Min of meer, toch een beetje met behoud met het simulatiegevoel. Moet bekennen, dat ik na alle circuit races wel wat toe was aan variatie. Bij Forza 6 zitten bijvoorbeeld ook een aantal city races, die zijn mega cool. Zou graag iets zien, wat tussen Horzion en de traditionele Forza in zit :-).
Hoe kun je een spel dat je veel gespeeld hebt maar 1 ster geven? Blijkbaar was er toch iets goed aan :)

Verder snap ik je kritiek wel. Zoals hierboven aangegeven zit je als simulatorliefhebber beter bij de Motorsport reeks en dan valt het toch tegen om een arcade te spelen.
Ik begrijp je beoordeling dus niet. Je hebt het spel veel gespeeld en het ziet er allemaal tof uit. Daarbij is het spel is gewoon geen Forza Motorsport. Geef je nu een ster omdat je niet wist dat Horizon een arcade versie is?

[Reactie gewijzigd door Fireshade op 19 oktober 2018 11:21]

Dat is niet de enige reden; het plot makes no sense, prestaties zijn niet optimaal, het downloaden en in gebruik nemen van de game verliep niet soepel en de prijs blijft lang hoog, er is geen gevoel van progressie.

[Reactie gewijzigd door Initech op 19 oktober 2018 11:23]