Samsung UE50NU7090 Zwart

Specificaties 50" • Ultra HD • LCD • HDR • 1 tuner • 60Hz - Bekijk alle specificaties

Samsung UE50NU7090 Zwart Review

increddibelly 15 oktober 2018, laatste update op 15 oktober 2018, 790 views Product geleend

Samsung UE50NU7090 Zwart

Het is geen LG OLED, maar hij kost dan ook een kwart daarvan. Voor de prijs zit je bijzonder goed! genoeg aansluitingen, genoeg instellingen, en de smart functies zijn niet irritant aanwezig.

Pluspunten

• beeld
  • steam link
  • prijs

Minpunten

• center speaker blokkeert ondertiteling
  • afstandsbediening

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Voor de meeste woonkamers vind ik een 55" en 65" TV die tegenwoordig "normaal" zijn niet geschikt; dit 50" scherm is nog steeds geen kleintje en geeft een heerlijk meeslepende thuisbioscoopervaring.
De installatie is makkelijk, kinderlijk eenvoudig, maar gezien afmetingen moet je hem even met z'n tweeën op z'n plek zetten.

De eerste keer aanzetten geeft leuke 4k demoplaatjes die lekker fel gekleurd zijn - je krijgt meteen zin om TV te kijken in de hoop dat alles er zo lekker uit ziet.

Het Installatiemenu is duidelijk en eenvoudig, even wat stapjes door zodat je op de wifi komt. Dan kan je nieuwe TV een aantal apps downloaden; er is verrassend veel keuze uit verrassend nuttige apps.
Natuurlijk zijn er the usual suspects zoals netflix, amazon prime, npo start, rtl gemist, maar ik vond steam link een prettige verrassing, die ik nog niet eerder in een TV had gezien. Bladeren door de apps werkt makkelijk en de smart functies zijn subtiel beschikbaar maar niet irritant aanwezig.

De beeldinstellingen zijn niet superuitgebreid, maar ruim voldoende om een thuisgebruiker de kans te geven het beeld wat aan te passen aan zijn/haar woonkamer, zonder dat je begraven wordt in menu na menu met vinkjes en opties. Ik was direct na installatie eigenlijk al heel tevreden, maar na een week of twee heb ik het rood toch een tikje teruggedraaid. Tja, het is geen LG OLED, en dat zal het ook nooit worden, maar voor deze prijs is het een mooi apparaat.

Helaas is Nederland nog niet zo ver dat er in 4k veel te beleven valt, maar net als de overstap naar FullHD, zal 4k ook langzaam maar zeker wel doorsijpelen. AFAIK is het duurste Netflix abbonnement op moment van schrijven de beste bron voor 4k beeldmateriaal - maaaar eigenlijk wil je vooral in zo'n hoge resolutie gamen. En dat laatste is echt een feest! :9~

Ik wil hem nog op een arm monteren, dan is het probleem van de center speaker voor de ondertiteling ook meteen weg.

Heb jij ook een Samsung UE50NU7090 Zwart?

Ziet er goed uit voor de prijs! Kan je misschien een foto van de achterkant posten? en de zijkant (dikte)?