Scythe S-Flex SFF21F, 120mm Review

schelling 28 maart 2010, laatste update op 28 maart 2010, 893 views

Scythe S-Flex SFF21F, 120mm

Pluspunten

• zeer goede airflow

Minpunten

• niet stil op 100% / 1600 rpm

Geluid (max) Score: 2
Luchtverplaatsing (max) Score: 5
Ik heb een Coolermaster Sileo 500 kast. Deze is stil, maar houdt ook behoorlijk wat warmte vast door de geluidsisolatiefoam.
De stock fans (in- en outtake) heb ik vervangen door twee 120mm Scythe S-Flex SFF21F in verband met de specs op het gebied van luchtverplaatsing.
Deze fans doen 1600 rpm op 100%. Helaas heb ik nog niet de mogelijkheid om de snelheid van de fans aan te passen (geen pwm op mijn moederbord muv processor-fan) en zit te wachten op een bestelde fancontroler.

Ik moet zeggen dat deze fans op 1600 rpm (100%) toch behoorlijk wat geluid produceren. In elk geval aanzienlijk meer dan de standaard meegeleverde coolermaster fans in mijn Sileo 500.

Voorheen was mijn HDD het luidste component van mijn kast...nu duidelijk de Scythe fans. Ik moet er dus wel bij zeggen dat ik (nog) niet weet hoe deze fans zijn bij een lager rpm (60 - 70 %). Wellicht dat ze dan een stuk stiller zijn.

Kan niet anders concluderen dat ik enigszins teleurgesteld ben. Hoewel ik de fans heb gekocht om de airflow in mijn kast te verhogen (ivm toekomstige OC), had ik toch gehoopt dat ze stiller zouden zijn (zoals de andere reviews hier sugereerden)

Heb jij ook een Scythe S-Flex SFF21F, 120mm?

Hmm, niemand wordt iets wijzer van deze review.
Je gebruikt relatieve termen, je koopt een fan omdat 'ie een (volgens de specs) een goede airflow heeft maar daarna geef je als minpunt dat 'ie niet stil is (?).

Om deze review interessanter te maken:
-Foto's
-Temperatuur & geluid resultaten oud vs. nieuw
-Welke aansluiting heeft de fan?
-In combinatie met welke hardware, etc worden de fans gebruikt?
-Did I mention foto's?
-verpakking en welke accessoires krijg je er bij?

Succes
Een 1600rpm fan zal nooit echt stil zijn, dit komt mede door de luchtstroom die door roostertjes suist etc. Ik heb ook een 2 snelle scythe's in m'n pc (gewoon slipstreams, goedkoper), "oorverdovend" als ze op full speed in de kast draaien, als ik er 1 buiten de kast gewoon in de lucht houd hoor ik hem bijna niet maar wordt er wel een hoop lucht verplaatst.

[Reactie gewijzigd door haarbal op 28 maart 2010 23:52]

het zijn ook geeneens PWM-fans, je kunt ze gewoon langzamer laten draaien met een fancontroller of tussen 5 en 12 volt dus op 12-5=7.. de fans op zich zijn wel stil, maar de luchtstroom die ze (willen) produceren door roosters of filters zal dat niet zijn..