Nefit ModuLine Easy Review

PeterT101Newbie 12 oktober 2018, laatste update op 2 januari 2019, 256 views Product gekocht

Nefit ModuLine Easy

Leuk ding, heb hem aan HASSIO hangen en kan nu van alles zien en doen wat met de app toch wat ingewikkelder gaat. Grafieken in Home assistant zijn erg handig en leerzaam. Je kan zelfs de duur van warmwater bij douchen instellen!

Pluspunten

• Leuk betaalbaar
  • mooi design
  • erg makkelijk te installeren

Minpunten

• geen respons van fabrikant bij vragen
  • de oplossing waarbij geen internet verbinding nodig is (udp) werkt niet goed

Kwaliteit Score: 3
Inmiddels een paar maanden in gebruik en heb wat dingetjes die niet helemaal zijn zoals verwacht.
2019
de app kan helemaal niet omgaan met het nieuwe jaar, blijft alleen keuze tussen 2017 en 2018
douchen
de app onthoudt de instellingen voor douchen maar 1 keer. Dus na die ene keer staat deze functie weer uit.
onderhoud app
het lijkt er op dat Nefit (Bosch) niets meer met de app doet. Dus daar zit ik dan met mijn dure thermostaat die niet eens de juiste jaarcijfers kan ophoesten

traagheid app) het opstarten duurt erg lang van de app. Het is me ook een raadsel waarom mijn gegevens bewaard blijven op een Duitse server, dat wil ik eigenlijk helemaal niet

Gelukkig kan ik via HomeAssistant alle functies van de app overnemen, maar blijft erg jammer dat een dergelijk prijzig product gewoon genegeerd wordt door de fabrikant.

Heb jij ook een Nefit ModuLine Easy?

Vraag & Aanbod