Microsoft Sculpt Comfort Desktop (Qwerty US) Review

GuiltyNL 11 oktober 2018, 83 views Product gekocht

Microsoft Sculpt Comfort Desktop (Qwerty US)

Goede prijs, matige kwaliteit, snel kapot en matige ergonomie.

Pluspunten

• Toont mooi en chique
  • Compacte set
  • Fijne toetsaanslag

Minpunten

• Matige kwaliteit, toets al na een paar weken stuk, muis na paar maanden.
  • De curve moet je liggen, ik vond het niet prettig.
  • Kleine onergonomische muis.
  • Schakelaar om te wisselen tussen functies en F-toetsen is onhandig bedacht.

De combo zelf is prettig geprijsd, maar de kwaliteit valt erg tegen. Binnen een paar weken werkte de '2' niet meer goed. Op deze toets moest aanzienlijk harder gedrukt worden om te pakken dan bij andere toetsen.

Na verloop van tijd, een aantal maanden, begon de linker muisknop te haperen. 3 van de 10 kliks pakte hij niet meer. Uiteindelijk RMA gestuurd.

De curve in het toetsenbord is erg wennen en uiteindelijk heb ik het nooit echt prettig gevonden. Op één of andere manier lijkt het juist belastender dan een 'normaal' toetsenbord. Sommige toetsen zitten ook onhandig gepositioneerd, waardoor je er soms net even naast tikt en een andere toets meepakt.

De muis is vrij basic, maar werkt wel nauwkeurig. Al vind ik dat de ergonomie wel beter kan. De muis is vrij kort en mijn hand lag er wat verkrampt overheen.

Het heen en weer schakelen om van F-toetsen naar de andere functietoetsen (print screen enzovoorts) te kunnen gaan, is erg onhandig. Dikwijls staat de schakeltoets in de verkeerde stand en werkt het dus niet zoals verwacht.

Heb jij ook een Microsoft Sculpt Comfort Desktop (Qwerty US)?