Edifier R1850DB

Specificaties 2.0-set met een totaal vermogen van 35 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Edifier R1850DB Review

daan6969 9 oktober 2018, laatste update op 10 oktober 2018, 555 views Product gekocht

Edifier R1850DB

Leuk en zeer met opties uitgebreid ding. Prijs is uitstekend door de vele aansluit mogelijkheden en opties. Goed ding - je kan er alle kanten mee uit.

Pluspunten

• Digitaal optisch
  • afstandbediening
  • 2x Line-In
  • Subwoofer Uitgang
  • Goede bas voor klein formaat
  • Digitaal COAX
  • Kabels lang genoeg voor PC opstelling
  • Ingebouwde Digitale Enhancer

Minpunten

• Knoppen aan achterkant
  • volumepnop ook aan achterkant (sukkels)
  • Als je hem uitzet en weer aan, staat het volume weer op 50%

Muziekweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 4
Basweergave Score: 4
Mid- en hoogweergave Score: 4
Het geluid is gewoon super wat eruit komt.
Ik heb hem open gemaakt om de knoppen naar de bovenkant te verplaatsen.
Dat is ook gelukt, je moet wel data-kabels en stroom-kabels verlengen.
Er was iets raars, want ineens deed de volumeknop het niet meer, maar daar was ik niet eens aan gekomen.
Heel veel uitgeprobeerd, wou hem het liefst wegmieteren.
Maar heb de stoute schoenen aan gedaan en de volume-potmeter ge-desoldeerd. (eraf gehaald dus).
En het blijkt dat het soldeer-eilandje van een pootje er niet meer zat, en de directe plek rondom het pootje was beetje zwart gebrand.
Ze hadden zoveel tin aan het pootje geklodderd en ermee gehoopte dat het contact zou maken met de koperbaan.
Het was gewoon slecht werk dat simpel was opgelost.
Omdat ik dus alles had gedemonteerd had het losgelaten.
Ja jippie nou doet alles het en ik hoef niet meer als een aap over de tafel heen achter de speaker met kabels zoekend naar de knoppen.

Heb jij ook een Edifier R1850DB?

Ik heb hem aangesloten op 2 PC's
Ik MOEST EN ZOU een Subwoofer uitgang erop hebben, en heb dus de 2e ingang van de subwoofer erop aangesloten.
OWJA echt wel, geen spijt.
Geluid rammelt goed voor een kleine pc-opstelling.
Zeer tevreden vanwege de mogelijkheden en kwaliteit geluid.
Dacht dat dit het meest geavanceerde model met de meeste mogelijkheden was, althans voor PC-speaker-set)
(denk eraan dat de kast klein is, en dat basweergave dan moeilijk wordt, maar ze doen het heel goed)

[Reactie gewijzigd door daan6969 op 9 oktober 2018 23:23]

Welke kabel heb je gebruikt om er een sub op aan te sluiten? Kan er nergens iets over vinden.
Mini jack mono naar 1x RCA of mini jack stereo naar 2x RCA? en van welke kwaliteit?
Ik heb een stereo jack 3.5mm die naar 2 RCA gaat, waarvan ik 1 RCA gebruik om op de subwoofer aan te sluiten.
Naar kwaliteit moet je niet kijken, gewoon een kabeltje kopen die dik genoeg uit ziet.
Zelf heb ik een 2-4 euro kabeltje gekocht
Ow ja, iet wat ik ook gemerkt heb is dat als je denkt deze speakers tegelijk met je stereo-speakers te gebruiken, er dan een vertraging optreed dat als een echo lijkt.
Dit komt door de Analoog/Digitaal omzetter op de printplaat.
Een hoop elektronica die voor tijdverschil zorgt.