Cooler Master MasterLiquid ML240L RGB

Specificaties CPU (closed loop), 120mm (2 fans) - Bekijk alle specificaties

Cooler Master MasterLiquid ML240L RGB Review

MichaelBelgium 8 oktober 2018, 146 views Product gekocht

Cooler Master MasterLiquid ML240L RGB

Goedkoopste RGB waterkoeler op de markt. Goede kwaliteit en koeling maar de decibels zijn hoorbaar. Uitstraling is ook netjes en de RGB kan aan je een RGB header hangen op je mobo.

Pluspunten

• RGB in het koelblok + fans
  • Koeling
  • Premium uitstraling
  • Super starter AIO
  • Onhoorbare pomp (behalve bij het 1ste keer opstarten)

Minpunten

• Luide stock fans

Koelvermogen Score: 4
Geluidsproductie (max) Score: 1
Geluidsproductie (min) Score: 3
Gebruikt tesamen met een asrock b450m pro 4 + ryzen 2600.

Koeling (stock):
  • Idle: 30 °C
  • Load: max 50 °C
Overklokken gaat ook goed te samen met deze waterkoeler, de 2600 op 4.0/4.1 ghz gaat niet hoger dan +/-60°C in full load

Installatie:
Was redelijk simpel (voor socket AM4 allesinds) maar ik heb zitten "struggelen" bij het plaatsen van het koelblok op de cpu. Maar dat kwam door mijn eigen fout. Koelpasta is ook meegeleverd. Ik denk dat je het 3 keer kan gebruiken.

Als je de RGB wilt aansturen met software en je hebt RGB headers op je moederbord dan is dat genoeg. Je hebt de aparte controller niet nodig, met de software van Asrock kan ik ze lekker een kleur en effecten geven.Ook compatibel met de software van Asus, Msi en Gigabyte.

Geluid
De stock fans van de radiator zijn echt luid in het begin (2000 rpm ongeveer) maar dit is aanpasbaar in de bios (als ze geconnecteerd zijn aan je moederbord natuurlijk). Onder 50% zijn de fans lekker still, maar als ze erboven komen worden ze hoorbaar - ongeacht als je een geluidsdempende case hebt of niet.

Premuim uitstraling/gevoel
De kabels en buizen voelen zeer stevig aan en de kwaliteit is er zeker. De buizen zijn omringt met "sleeves" en de stock fans hebben wat rubber zodat de fans niet letterlijk aan de radiator vast zitten (en zo minder "vibration" hebben)

Heb jij ook een Cooler Master MasterLiquid ML240L RGB?