Philips SHB3075 (Zwart) Review

RubenA 8 oktober 2018, 651 views Product gekocht

Philips SHB3075 (Zwart)

Goede koptelefoon voor weinig geld (aanbieding €15,-). Het design is mee te leven als je dit bedrag in je achterhoofd houdt. Draagcomfort is door het lichte gewicht ook uitstekend!

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Draagcomfort
  • Sluit goed af
  • Gemakkelijke bediening
  • Ingebouwde microfoon
  • Bouwkwaliteit

Minpunten

• Design

Hierbij een korte review over de Philips SHB3075.

Ik zag deze hoofdtelefoon op de website pepper.com staan. Een site met elke keer aanbiedingen van producten of diensten welke worden toegevoegd door jan en alleman. Deze worden uiteindelijk ge+ en ge-.

Deze hoofdtelefoon stond vrij bovenaan de populairste producten. Verkrijgbaar bij de Action voor 15,-.

Ik had al een hoofdtelefoon, maar deze was bedraad. Voor 15 euro dacht ik, ach waarom niet!

Geluidskwaliteit
Toch wel het belangrijkste punt voor mij, de geluidskwaliteit van de hoofdtelefoon. Deze hoofdtelefoon klinkt uit de verpakking niet geweldig. Zoals met elk audioproduct moet deze ingespeeld worden. Na een nachtje aan de muziek te hebben gelegen klonk deze de volgende dag beduidend beter!

De geluidskwaliteit is, (zeker voor deze prijs!) goed te noemen. Meestal gebruikte ik de in-ear oordopjes van Sennheiser. De CX-300 wel te verstaan. Hier baseer ik mijn mening dan ook op.

Ik ben geen typische audiofiel, maar kan goed geluid zeker waarderen!
De bassweergave is goed, hoge tonen komen goed uit. De middentonen hadden iets beter gekund, maar zijn zeker niet slecht.

Toch vind ik het ontbreken van apt-X een gemis, zeker omdat mijn toestel dit wel ondersteund. (Of ik het verschil hoor? Ik denk het niet, maar dit is een "omdat het kan" kwestie)

Als muziekliefhebber zou ik deze hoofdtelefoon zeker aanraden. Als audiofiel misschien niet, maar dan heb je het ook over een heel andere prijsklasse.

Wanneer je geen goed gehoor hebt zou ik deze hoofdtelefoon niet aanraden. Het kan niet zo hard. Nouja, dat kan het wel, maar het geluid vervormd op een hoog volume enigszins. Toch houd ik ervan het geluid af en toe harder te zetten dan de gemiddelde luisteraar. Dit is geen probleem, maar ik heb hoofdtelefoons opgehad die hier beter op scoren.

Bouwkwaliteit
Wanneer je de hoofdtelefoon ziet staan op internet en op de verpakking ziet het eruit als een geweldig design. Niets is minder waar.
De hoofdtelefoon heeft een enorm plastic-fantastic gehalte.
Vooral op de hoofdband is dit het geval. (Op alieXpress een hoofdbandbeschermer doet al wonderen)

Toch wil dit niet zeggen dat de bouwkwaliteit slecht is. Integendeel zelfs!
De hoofdtelefoon voelt zeer stevig aan en kraakt niet. De knoppen zijn stevig en ik heb niet het idee dat de hoofdtelefoon snel stuk zal gaan.

Wel is de hoofdtelefoon niet "in te klappen".
De oorschelpen kunnen wel draaien ten opzichte van je hoofd, maar kunnen niet naar binnen worden gedraaid waardoor het een klein pakketje wordt. (Misschien handig voor de reiziger, ik stoor me er niet aan).

Draagcomfort
Over het draagcomfort ben ik zeer te spreken! Het blijft goed zitten op je hoofd, maar zit niet te strak. Toch zou ik niet meer dan een paar uur met de hoofdtelefoon muziek luisteren, hiervoor zit hij te strak. Dit is een afweging die je moet maken om de hoofdtelefoon goed af te laten sluiten. Wat mij betreft is deze afweging goed gemaakt. Wel moet ik zeggen dat ik een groter dan gemiddeld hoofd heb, en het bij andere mensen dus iets losser kan zitten: dit kun je niet verstellen.

Bediening
Zoals eerder aangegeven zijn de knoppen voor de bediening stevig. Ik ben misschien van de oude stempel als ik zeg dat ik liever fisieke knoppen heb tegenover touch knoppen, maar op een hoofdtelefoon zou ik nooit kunnen wennen aan touchknoppen. Omdat je de knoppen niet ziet zijn naar mijn idee fisieke knoppen nog altijd beter op hoofdtelefoons. De fisieke knoppen zijn makkelijk in gebruik en wennen snel. De positie van de knoppen zou je in principe zonder ze gezien te hebben al in kunnnen schatten met de bijbehorende functies, zeker een pluspunt!

Functionaliteit
De functionaliteit die je verwacht van een standaard hoofdtelefoon zit erop: je kunt er muziek mee luisteren.
Ook zit er een microfoon in het toestel. Deze zou ik niet gebruiken om te gamen, maar om te bellen functioneerd dit prima!

Accuduur
Over de accuduur kan ik helaas niet veel zinnigs zeggen nog. Ik heb dit helaas niet bijgehouden. Misschien ga ik dit onderdeel ooit nog toevoegen.

Conclusie:
Wil je niet meer geld kwijt dan 20 euro en wil je wel het gemak van een bluetooth hoofdtelefoon? Hobbel dan snel naar de Action! Ik heb niet het idee dat je voor 15 euro een betere hoofdtelefoon gaat krijgen. Houdt hierbij wel in je achterhoofd dat het enorm plastic oogt. De geluidskwaliteit die je er voor terugkrijgt maakt dat gelukkig bijna volledig goed. De hoofdtelefoon krijgt van mij 5 sterren, vooral door de prijs-kwaliteit verhouding.

Heb jij ook een Philips SHB3075 (Zwart)?