Specificaties Socket A met NVIDIA nForce2 ST chipset - Bekijk alle specificaties

Asus A7N8X Deluxe Rev 2.0 Review

darkj 15 januari 2006, laatste update op 15 januari 2006, 431 views

Asus A7N8X Deluxe Rev 2.0

Pluspunten

• Stabiliteit
  • Features

Minpunten

• Overclockbaarheid

Layout Score: 4
Ik had de moederbord in een Beurs in Amsterdam gekocht, ik was namelijk een nieuwe socket A systeem aan het maken. Ik koos dus voor deze moederbord.

Algemene beoordeling

Toen had ik nog niet echt verstand van overclocken, en nu kwam ik pas achter dat mijn moederbord niet echt een overclocker is, maar gewoon een goeie stabiele moederbord op stock settings.

Featureset

De mobo heeft een ingebouwde geluidskaart, frontpanel audio aansluiting, firewire aansluiting voor de achterkant, 2 SATA kabels meegeleverd en 2 IDE en 1 Floppy kabel. 4 USB aansluitingen en 2 100Mbit Lans. Je kan er 3 memory modules inprikken tot een maximaal van 3GB.

Layout

De layout van de bord is goed, er zit nix in de weg, en is gewoon logisch en simpel in elkaar gestoken.

Stabiliteit & betrouwbaarheid

Hij is stabiel, en scoort wel hoog bij benchmarks

Overklokbaarheid

Niet echt overclockbaar, misschien heeft het dan te maken met mijn geheugen, of mijn CPU is locked.

Hij was toen in 2003 ¤112 toen ik het kocht, best wel goedkoop voor die tijd, en voor wat ik ervoor krijgt.

Heb jij ook een Asus A7N8X Deluxe Rev 2.0?

Denk dat het aan je CPU of je ram ligt dat je niet kunt overclocken. Mijn a7nx8 deluxe rev2.0 laat een 2400+ (133*15) op 2472 (215*11.5) prime95 stabiel lopen met waterkoeling. 217mhz is teveel voor mn cpu.
Dit moederbord klokt inderdaad heel prima over, heb hem zelf ook, heb een 2500+ mobile op 2800mhz laten lopen en mijn eigen 2500+ draait netjes 2350mhz...

Beetje korte survey, staat niet echt veel nuttige info in, sorry.