Humax IRHD-5300C Review

pstennekeNewbie 6 oktober 2018, 252 views Product gekregen

Humax IRHD-5300C

Als je de TV en de Humax gebruikt in combinatie met Blue-Ray, DVD recorder, Sat ontvanger zoals ik dan is de Humax één brok ellende. Kijk je via de Humax en schakel je over naar de SAT en daarna weer terug naar de Humax dan wordt geen TV signaal doorgegeven

Pluspunten

• Goede beeld kwaliteit
  • redelijk snel programma wisselen

Minpunten

• Blokkeert alle ander rand apparatuur
  • Moet vaak herstart worden om probleem op te lossen
  • Soms naar fabrieksinstellingen bij een probleem

Geluidskwaliteit Score: 4
Ik kan mij voorstellen dat gebruikers van de HUMAX 5300C zeer tevreden zijn als zij alleen een TV en de Humax kabel decoder gebruiken. Als je echter de TV en de Humax gebruikt in combinatie met Blue-Ray, DVD recorder, Sat ontvanger zoals ik dan is de Humax één brok ellende.

Kijk je bv via de Humax naar je TV en schakel je over naar de SAT ontvanger (zonder de Humax uit te schakelen) om te kijken naar een programma dat niet op de Kabel te ontvangen en schakel je dan weer terug naar de Humax dan wordt geen TV signaal doorgegeven aan de TV. Bij gebruik van een HDMI switch wordt niet automatisch geschakeld naar de andere ontvangers als de Humax aangeschakeld is geweest. Nogmaals één brok ellende. Ik zal wel de enige zijn die de genoemde combinatie gebruikt want ik zie op de beoordeling sites niets dan goeds over de hopeloze Humax 5300C.

Heb jij ook een Humax IRHD-5300C?

Meer advertenties

Dit is geen review.
Het probleem is geen Humax probleem, maar een HDMI-CEC probleem.
Beste Pstenneke, Dit lijkt me meer iets voor een forum. Dit apparaat is al heel lang op de markt en jij hebt daar een (irritant) probleem mee dat blijkbaar niet vaak voorkomt?. Op zo een forum komen vaak de echte deskundigen en die lezen dergelijke reviews niet denk ik.
Ik heb jaren een Humax 5050 gehad en dit probleem nooit gehad (nu een HorizonBox en ook niet dit probleem). Je zou ook Ziggo support kunnen vragen. Volgens mij lever(d)en zij hem ook.
Is het overigens een groot probleem om de Humax uit te schakelen als je hem niet gebruikt en weer in te schakelen als je hem gaat gebruiken?
Succes ermee.
Joep