HP Omen 15-dc0096nd

Specificaties 15,6" • 1920x1080 • 1,256TB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

HP Omen 15-dc0096nd Review

Helium-3 5 oktober 2018, 917 views Product gekocht

HP Omen 15-dc0096nd

Een uitstekend apparaat dat zeer vloeiende gamebeelden kan genereren op hoge framerates wat door g sync nog vloeiender lijkt. Ook de hexacore cpu staat zijn mannetje en kan lekker op 4 GHz brullen. Enige minpuntje: accuduur. Bovendien wordt het apparaat behoorlijk warm tijdens zware belasting, maar het blijft onder controle.

Pluspunten

• Mooi IPS scherm, matte
  • Uitstekende grafische performance
  • Uitstekende cpu performance

Minpunten

• Zeer korte accuduur
  • Kan warm worden

Een uitstekend apparaat dat zeer vloeiende gamebeelden kan genereren op hoge framerates wat door g sync nog vloeiender lijkt. Ook de hexacore cpu staat zijn mannetje en kan lekker op 4 GHz brullen. Enige minpuntje: accuduur. Tijdens non intensief gebruik (word bestand bewerken, browser op de achtergrond) haalt hij nog maar net anderhalf uur. Gelukkig kan je de cpu underclocken tot 0.8 GHz en de gsync naar 60 IPV 144 locken en dat maakt al behoorlijk verschil.

Een krachtig en vervoerbare machine, maar niet bepaald voor onderweg (zonder 230 Volt AC toevoer)

Verder gebruik ik een volledig ge-encrypte boot schijf, maar dankzij de snelle cryptografische functies van de CPU en de snelle M.2 SSD merk ik hier niets van. Booten is klaar binnen 15 seconden (vanaf aanknop tot bureaublad zien, inclusief intypen van bitlocker key en Windows wachtwoord)

Verder kan de laptop heel warm worden, volgend het apparaat zelf weet de cpu zelfs regelmatig de 97 graden aan te tikken (piek) waarna de twee fans beginnen op te stijgen waardoor de laptop uitstekend stabiel blijft rond de 80 graden voor zowel de cpu als gpu. Hij hoeft niet te underclocken om te temperatuur op orde te houden, dus je kan lang door gamen zonder enig probleem.

Het 16 gigabyte geheugen is ruim en voldoende voor het open hebben van alle gebruikelijke programma's, veel browser tabs en meerdere games.

1400 euro is een hoop geld, maar dit is een van de weinige laptops die voor dit bedrag een GTX 1060 6GB, i7 8750H en 144 hz scherm leveren. Het is het helemaal waard.

Heb jij ook een HP Omen 15-dc0096nd?

Er zit als het goed is 1 reepje geheugen in toch ? Is deze uitbreidbaar ? Ziet eruit als een topding! Mooie review.
Dankje! Ja, ik heb er zelf niet in gekeken maar er zit maar 1 reepje in, en er zouden twee slots zijn. Als je het echt zeker wil weten zou ik HP even een mailtje sturen als ik jou was! Groetjes