Cooler Master Hyper N520 Review

KoffiePatje 26 maart 2010, laatste update op 26 maart 2010, 415 views

Cooler Master Hyper N520

Pluspunten

• Werkt zoals het hoort, geeft een goede lucht ventilatie in de kast, makkelijk op het moederbord te monteren door bijgelverde instructies.

Minpunten

• Groot ding, veel moeite om in een mATX kast te bouwen, maar het is te doen.

Geluidsproductie (min) Score: 3
Geluidsproductie (max) Score: 3
Koelvermogen Score: 4
Ik heb deze CPU tower cooler gister aangeschaft en ben erg tevreden.

Mijn Setup:

Moederbord: Asus P5G43T ( mATX )
Socket: 775
CPU: E8500 Core 2 Duo
Video Kaart: XFX Nvidea GTX285
Intern Geheugen: Corsair 2GB DDR3
Voeding: OCZ ModXStream-Pro 600W
Case: Standaard HP
Bestuurings Systeem: Windows XP Home Edition SP3

Het was een rotwerk om het in een mATX kast te proppen maar eenmaal klaar heb je er erg profijt van.

Voor dat ik deze cooler er in had zitten, had ik een standaard Intel ( meegeleverde ) cooler er in zitten.
Bij een normale modus raakte mijn processor tempraturen van 75 graden.
Bovendien werd ook mijn moederbord oververhit tot 65 graden maar dit kwam ook gedeeltelijk door mijn videokaart die op zo'n 80 Graden loopt.

Het inbouwen:

In mijn standaard HP case ( van het model m8080 ) is al sowieso niet zoveel ruimte. Dus heb ik eerst alles eruit gehaald voordat mijn nieuw fan er in zou kunnen passen.

DVD Drives / Voeding / complete moederbord met alles erop en eraan zijn er allemaal uit gehaald.

Toen was het tijd om de nieuwe cooler op mijn moederbord te bouwen, dit ging vrij gemakkelijk door de bijgeleverde instructies. samen met alle soorten materiaal bijgeleverd.

Er zat materiaal in voor een aantal soorten sockets, zelfs voor de I7.

Nou cooler zat erop en toen kon het moederbord er in, gelukkig was mijn hele kast leeg anders had ik hem er met geen man en macht in kunnen stoppen zonder iets te breken.

Toen alles weer rustig terug gezet en aangesloten.

Overal met een een beetje moeite heb ik nu een gewenst eindresultaat mijn PC draait nu met maximale overclokking op een 40C voor mijn CPU en insgelijk voor mijn moederbord.

Tools:

Asus PC Probe ( om tempraturen te meten en voltages )

Heb jij ook een Cooler Master Hyper N520?