OnePlus Bullets Wireless (Rood, Wit, Zwart)

€ 69,90
Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

OnePlus Bullets Wireless (Rood, Wit, Zwart) Review

PeacekeeperNL 29 september 2018, laatste update op 1 oktober 2018, 1.871 views Product gekocht

OnePlus Bullets Wireless (Rood, Wit, Zwart)

Prima draadloze oordoppen voor een uitstekende prijs. De bass laat te wensen over, maar het gebruiksgemak en comfort zijn in mijn opinie formidabel! De meegeleverde opbergetui is vrij klein en ik ben benieuwd of dit op termijn bijdraagt aan versnelde kabelbreuk.

Pluspunten

• Accuduur
  • Draagcomfort en pasvorm
  • Verpakking
  • Helder geluid
  • Google Assistant
  • USB-C dash charge

Minpunten

• Bass is niet echt aanwezig
  • Kwetsbare kabels voor mijn gevoel
  • Kleine opbergetui

Disclaimer vooraf: Ik ben geen audiofiel en geen geoefend fotograaf.

Op 4 september 2018 heb ik twee setjes van de OnePlus Bullets Wireless besteld. Op 7 september had ik deze al in huis, terwijl ik geen express shipping had gekozen. In het begin waren de Bullets Wireless (verder: OPBW) niet aan te slepen, maar inmiddels zijn ze alweer geregeld op voorraad, zoals geregeld ook wordt aangekondigd in het [OnePlus 6] Accessoires topic.

Ik had toen ook aangekondigd dat ik te zijner tijd een review zou plaatsen. Helaas had ik hier niet echt de tijd voor, ook op dit moment nog niet zo, dus tik ik even snel wat tussendoor.

Mocht je vragen hebben voor me aangaande dit product, stel ze gerust hieronder of via een PB'tje, dan probeer ik de vraag voor je te beantwoorden.

De verpakking

De verpakking kan ik kort en bondig over zijn. De zending was keurig en stevig verpakt. Het product zelf ook. De etui kreeg ik met wat moeite uit het doosje. Hierin bleek ook het kleine USB-C kabeltje verpakt te zitten.

Na het openen.

De oortjes zelf.

De etui, oordopjes en 'vinnen'.

De korte USB-kabel, in de etui verpakt.

De Bullets Wireless zelf

Het design van de OPBW vind ik redelijk. Ik vind het erg makkelijk dat ze automatisch aan en uit gaan door middel van het loshalen respectievelijk tegen elkaar doen van de magnetische sluiting op de oortjes. Met de etui heb ik echter al wel meerdere keren gemerkt dat de oortjes toch nog aan gingen, doordat de etui eigenlijk net te krap is om de oortjes goed in te kunnen verbergen, ondanks dat ik de voorgeschreven opbergmethode gebruikte. Ik heb de etui dan ook ergens gelaten waar ik hem niet weer zal vinden.

De draadjes van de oortjes dan, in combinatie met de etui vermoed ik dat er erg snel kabelbreuk zou gaan optreden. De draadjes naar de oortjes voelen daar te fragiel voor aan. Aangezien ik de etui niet meer gebruik, denk ik dat ik hier minder snel last van zal gaan krijgen.

De USB-kabel die is meegeleverd vind ik persoonlijk erg kort. In de regel gebruik ik dan ook gewoon de originele kabel van de OP6, of één van mijn AliExpress equivalent kabels voor het laden. Het laden gaat heerlijk vlot in ieder geval! De accuduur is goed, maar mochten ze onverhoopt leeg raken, zijn ze ook vlot weer bijgeladen om weer heerlijk verder te genieten van je muziek, film, serie of welk audiogeweld dan ook.

De microfoon vind ik dan weer onlogisch geplaatst; deze zit niet in de 'afstandsbediening', maar in het dikkere deel waar ook de laadpoort zit. Desondanks is de gesprekskwaliteit goed, aldus de mensen met wie ik tot nu toe heb gebeld in combinatie met de OPBW.

Het eerste gebruik

Het verbinden met de OnePlus 6 ging erg makkelijk. Nadat ik de bullets had aangezet door eerst de oortjes magnetisch met elkaar te verbinden en daarna weer los te halen, kreeg ik een melding in mijn OP6, of ik de Bullets Wireless wilde koppelen. Simpeler kon bijna niet, je zou haast denken dat ze voor elkaar zijn gemaakt. ;)

Ook het opnieuw verbinden nadat de oortjes uit zijn geweest gebeurt meestal vlekkeloos en vlot.

Wat ik wel jammer vind, is dat de equalizer van OnePlus, welke in de Settings staat onder Sound > Audio Tuner, niet werkt voor de bluetooth oortjes. (Vertalen indien nodig, mijn OnePlus 6 staat namelijk in het Engels). Tijdens het eerste gebruik vond ik de bass wat magertjes, zoals ik al vaker online heb gelezen. Hierop heb ik AudioFX geïnstalleerd, welke met veel, maar niet alle muziek-apps werkt. Zo werkt deze equalizer bijvoorbeeld wel met Spotify, maar niet met SoundCloud.

De verbinding was snel opgezet, en geeft een helder geluid. Wel viel mij op dat de verbinding wel eens kort onderbrak, haperde, op het moment dat ik mijn telefoon in mijn zak had, en ik mijn hoofd draaide. De verbinding lijkt niet altijd even stabiel, maar is in een fractie van een seconde weer hersteld.

In het bluetooth menu op de OP6 is tevens te zien hoe vol de accu van de OPBW is. Op mijn Windows computer is het me nog niet gelukt om dit in te zien. Het koppelen met een laptop of ander apparaat is niet moeilijk, maar duurt wel iets langer dan met de OP6.

Op de afstandsbediening vind ik de play/pauze knop relatief lastig te voelen. Dat had in mijn opinie dan ook wat beter gekund, hoewel het me nog niet is voorgekomen dat ik een verkeerde knop heb ingedrukt op de tast.

Gebruik tijdens het sporten

De hoofdreden waarom ik de Bullets Wireless heb gekocht, is zodat ik ze tijdens het sporten kan gebruiken. Tijdens het hardlopen zitten ze prettig en heb ik er geen last van. Het is me (nog) niet overkomen dat ze tijdens het hardlopen uitvallen. Tijdens het fitnessen zitten ze ook prettig, maar tijdens het bankdrukken is het toch wel vervelend, want dan valt de band in je nek, uit je nek. Zodra je dan weer overeind komt moet je hem vervolgens weer in je nek leggen. Ik denk echter dat men hier weinig aan kan veranderen om dit tegen te gaan.

Tijdens het normale wandelen en fietsen zitten de oortjes niet in de weg. Met het fietsen heb ik wel gemerkt dat de oordoppen windvangers zijn. Ze steken redelijk uit de oren, waardoor je tijdens het fietsen wel in veel gevallen windruis hoort, tenzij je je hoofd iets kantelt of draait. Echter gezien ik prettigere oortjes heb daarvoor, zou ik de OPBW niet aanraden voor gebruik tijdens het fietsen.
Sluiting
Mochten jullie nog vragen hebben over de OPBW, laat het me gerust weten en ik zal mijn best doen je vraag zo goed mogelijk te beantwoorden. Tips en feedback voor mijn reviews zijn ook altijd welkom!

Heb jij ook een OnePlus Bullets Wireless (Rood, Wit, Zwart)?

Mooie review! Maar ik zou 'Bass is minder' veranderen in 'Bas is niet echt aanwezig' o.i.d. Jouw zin geeft de indruk dat je het met een ander vergelijkt, en dat is niet zo.
Bedankt voor de feedback, ik zal het aanpassen :)