Peak Design Slide Lite (v2) Zwart Review

smvs 29 september 2018, 474 views Product gekocht

Peak Design Slide Lite (v2) Zwart

Zie lange toelichting

Pluspunten

• Comfortabel
  • Goed te verstellen
  • Geen schreeuwerige merknaam
  • Lusjes klein genoeg voor kleine camera
  • Eenvoudig te ontkoppelen

Minpunten

• Stealth effect van kleine camera gaat deels verloren
  • Keuze tussen Slide Lite (V2) en Leash blijft een lastige

Voor mijn vakantie had ik een Panasonic LX15 gekocht. Dit is een compacte camera die in theorie in je (broek)zak past, maar in een niet al te wijde shorts waar al een portemonnee en telefoon in zit gaat dat hem echt niet worden. Als het warm is en je hebt geen jas aan dan kom je dus toch al snel op een draagriem uit.

Na kort zoeken kwam ik bij Peak Design uit vanwege het subtiele/mooie uiterlijk en de goede reviews. De vraag die overbleef is welke riem van Peak Design het dan moest worden, en of de riem die ik zou kiezen zou passen bij mijn camera. Het ging voor mij tussen de Slide Lite (V2) en de smallere Leash. Uiteindelijk gekozen voor de Slide Lite (V2) omdat ik vermoedde dat iets breder het draagcomfort ten goede zou komen en deze riem vermoedelijk iets veelzijdiger zou zijn (mocht ik ooit een grotere camera kopen). Het blijft ook achteraf een lastige keuze, ik denk eerlijk gezegd dat de Leash misschien iets beter staat bij een compacte camera.

In ieder geval, de riem past technisch zeker op de camera. De draadjes van de lusjes zijn dun genoeg (let op dat dit met de versie 1 van deze riem mogelijk niet het geval is! Ga dus voor de versie 2). Verder beviel de riem goed tijdens mijn vakantie, het draagcomfort is uitstekend. Wel zie je er door deze riem echt als een toerist uit, en wordt door niets meer verhuld dat je een camera bij je hebt en bovendien de intentie hebt om hem te gebruiken. Vaak maakt me dit niet uit, maar als ik een jas aan heb waar mijn camera in kan dan doe ik de riem vaak toch af. Gelukkig kun je deze riem eenvoudig van de camera loskoppelen (de lusjes die dan overblijven vind ik niet storend).

Heb jij ook een Peak Design Slide Lite (v2) Zwart?