1 review

AVM FRITZ!Box 7560 Edition International (20002794)

Specificaties WiFi-ac • 4G • 4-poorts switch (max 1Gbps) - Bekijk alle specificaties

AVM FRITZ!Box 7560 Edition International (20002794) Review

Pooj 27 september 2018, laatste update op 28 september 2018, 450 views Product gekocht

AVM FRITZ!Box 7560 Edition International (20002794)

Prima product voor VOIP naar DECT.

Pluspunten

• DECT
  • VOIP
  • Antwoordapparaat
  • Gigabit
  • Call blocks for incoming calls

Minpunten

• Vormgeving

Beheerbaarheid Score: 4
Reden aanschaf
Ik heb de Fritz!Box 7560 gekocht als Voip/Dect centrale ter vervanging van een Siemens Gigaset C455 IP met name voor de Call blocks for incoming calls functie in de strijd tegen de autodialer telemarketing voor energie.

Ik gebruik de Fritz!Box 7560 samen met een Fritz!Fon c5 handset. De 7560 staat als switch in het lan achter mijn eigen router. Aan de overgebleven 3 poorten hangt andere hardware.
Hoezo Fritz!Box?
Ik kwam op Fritz!Box uit omdat ik een Fritz!box 5490 in bruikleen heb als "modem" van mijn internetprovider. Ik zag de telefoonmogelijkheden op de 5490 en wou die gaan gebruiken. Dus een Fritz!Fon c5 handset aangeschaft.

En toen had ik een internetstoring waarvoor ik de helpdesk belde. De medewerker was vriendelijk, behulpzaam en ging gelijk inloggen op het "modem". Zonder dat hier enige toestemming van mij voor nodig was. Het TR069 account had zo toestemming vanaf het internet en had gelijk ook toestemming voor de Smart Home en telefonie. Het is duidelijk hun "modem" en ik denk niet dat je daar je eigen spullen direct aan toe moet voegen of vertrouwen. Dus ging ik opzoek naar een Fritz!box met dezelfde Voip/Dect mogelijkheden en gigabit ondersteuning en kwam ik uit bij de Fritz!Box 7560.
Email
De Fritz!Box base station/handset combo kan net als C455/C47H email uitlezen. Dit gebruik ik voor al mijn routers en nassen notificaties. Bij een notificatie voor bijvoorbeeld nieuwe firmware of een corrupte schijf volgt er een piep en een rood rustig knipperend envelopje op de handset.
Pro
De 7560 ondersteund een caller block-list en veilige protocollen voor email en Dect. De C455 kon dit niet.

Via Fritz!box settings->Telephony->Calls-><Call> ->Add to telephonebook? kan je een beller aan de block-list toevoegen. Je kunt dit controleren door de beller te vragen over vijf minuten terug te bellen.
Con
De Fritz!Box base station/handset combo kan niet omgaan met het onveilige pop3 op port 110 of smtp op port 25.

Ik mis nog wel de Gigaset C47H handset screen-saver van meteogroup.com equivalent op de Fritz!Fon c5.
C455 IP ook bekend als
De Siemens Gigaset C455 IP (VoIP telefoon) is ook bekend als C470IP en onder andere merknamen.
Wens: autoupdate autodailer blocklist
Als wens heb ik nog een autoupdate autodailer blocklist overeenkomstig een blocklists om Pi-hole's Gravity te genereren.
Disclaimer
Ik set/hou al mijn systemen in het Engels (UK zoniet US) opdat bij problemen er meer zoekmachine treffers voor oplossingen zijn. In het geval van Fritz!box kan dat beter Duits zijn.
Updates
18-09-28 09:14 Type Formgeving->Vormgeving (bedankt voor aanmelden)

Heb jij ook een AVM FRITZ!Box 7560 Edition International (20002794)?