Destiny 2 - Forsaken (Legendary Collection), Windows Review

vikingjuniorTestpanel 26 september 2018, 65 views Testpanel

Destiny 2 - Forsaken (Legendary Collection), Windows

Destiny 2 Legendary edition, de destiny versie voor mensen die lang getwijfeld hebben voor Destiny te kopen, en nu de uitgelezen kans om alle uitbreidingen tot en met forsaken in 1 keer te kopen. Ik ben in ieder geval een fan van Destiny 2 geworden.

Pluspunten

• Verhaallijn
  • diversiteit wapens
  • sfeer/Muziek ingame

Minpunten

• laadtijden (kan aan mijn hardware liggen)

Gameplay Score: 5
Beeld Score: 5
Geluid Score: 5
Besturing Score: 4
Replaywaarde Score: 4
Stabiliteit Score: 4

Al vanaf de release van de eerste Destiny heb ik de game in het oog gehouden, maar tot nu toe heb ik nog nooit de moed gehad om ook daadwerkelijk de game te kopen. Daarom ben ik heel dankbaar dat ik via Tweakers deze kans heb gekregen om nu eindelijk eens aan de slag te kunnen met Destiny 2 – Forsaken.

Ik speel de game nu een goede 2 weken, maar het begin van mijn Destiny 2 avontuur begon alvast goed op het Tweakers HQ met de Destiny2 – Forsaken Bootcamp. Het was mijn eerste keer dat ik op het tweakers HQ kwam, en ik wist totaal niet wat ik me daarbij moest voorstellen, en of het de 195km lange reis waard ging zijn... Maar wat een verassing was het me toen ik daar samen met 7 Nederlands tweakers in de strijd werd geworpen om 5u later 4 vs 4 een gambit match te strijden met als inzet tickets voor het “Tweakers Gaming Live!” Event. Als eerste wil ik al laten weten dat het een geweldige dag was, leuke mensen leren kennen, zowel de gamende mede-tweakers, alsook de aanwezige tweakers crew.

Na een inleiding van het verhaal achter de Forsaken uitbreiding werden we in onze 2 teams opgesplitst met passende destiny 2 t-shirts, het was team Titan vs team Warlock. Eerst stonden er wat oefenmatchen op het programma, zowel tegen andere destiny spelers van over heel de wereld als het andere team zodat we onze characters toch al wat onder de knie kregen en de gambit game modus leerden kennen voordat we de epic battle aangaan tegen elkaar. Na een goede 4 uur zweten en dat er toch al meer winnende matches begonnen te komen was het zover, de gambit tegen team warlock. Het was een spannende match, want alhoewel we de eerste ronde hadden gewonnen,en de teamgeest heel hoog zat leek tijdens de tweede ronde het er eerst toch op dat we het onderspit gingen delven, maar dankzij onze teamcaptain die het andere team het vuur aan de schenen ging leggen bij hun “prime evil” hebben we op het nippertje de winst van de 2de ronde ook kunnen binnenhalen.

De dag werd nog afgerond met een lekker avondmaal en dan was het tijd om terug de lange rit naar huis te ondernemen, maar deze keer met een angstig gedacht van wat er zou kunnen gebeuren, maar met een smile op mijn gezicht, niet alleen van de overwinning, maar ook van de geweldige dag die ik net achter de rug op het tweakers HQ.

Gameplay

Zoals ik in het begin al vertelde, heb ik Destiny al lang op mijn wenslijst, maar is het door verschillende redenen nooit van gekomen. En heb ik daar nu spijt van, ik heb zelf Destiny altijd vergeleken met World of Warcraft maar dan met wapens, en bij die vergelijking blijf ik ook bij. Ik heb zelf 8jaar WoW gespeeld samen met mijn beste vriend, en om zo lang met de gedachte te lopen dat Destiny zo een mooie mix zou kunnen zijn aan wat we zo leuk vonden aan WoW en aan de shooters die we de afgelopen jaren speelden, en deze vergelijking nu eindelijk echt te kunnen zien en spelen is fantastisch.

Naar mijn gevoel speelt de game echt geweldig, ik voel me echt in de game zitten elke keer ik Destiny 2 opstart. Het verhaal binnen Destiny 2 zit voor mij echt goed, ik had er eerst wat schrik van nadat ik sommige reviews had gelezen, maar die angst is totaal verdwenen nu ik volop bezig ben met destiny 2 van begin tot aan forsaken mooi uit te spelen. Maar met de legendary edition krijg je ook een character boost mee om je direct te boosten naar het benodigde lvl, inclusief gear om direct bij de forsaken content te beginnen. Dit heb ik ook geprobeerd op een 2de character, zodat ik sneller de nieuwe content binnen kon, en wederom stond ik in de nieuwe gebieden met grote ogen te kijken. De nieuwe wereld ziet er geweldig uit, maar met een iets duisterder kantje als de voorgaande werelden die ik heb verkend. Maar je komt dus aan op de Tangled Shore, en hier leer je al snel een charcter “spider” kennen die je nadat je voor hem een kleine dienst hebt bewezen je richting de missies stuurt om de barons neer te halen. Hier had ik wel iets meer van verwacht, ik dacht dat deze missies achter elkaar zouden vrijkomen, en dat je dus de eerste baron moest neerhalen voordat je de volgende zou kunnen vinden, maar ze verschijnen ineens allemaal tegelijk op je map, alleen is het vereiste powerlevel wel anders voor elke baron.

Gambit

Even een apart kopje voor de nieuwe hybride PVP-modus Gambit. Zelf ben ik nooit een fan geweest van pvp in games die ik speelde zoals bvb WOW en Guild Wars 2. Maar deze Gambit mode heeft dat toch veranderd voor mij in Destiny 2. De Mix tussen het PVe element van motes te verzamelen die gedropt worden door verslagen vijanden om uiteindelijk een prime evil op te roepen. Maar de motes brengen ook tegelijkertijd de mogelijkheid mee om de tegenstanders dwars te zitten door elke keer als je 5, 10 of 15 motes binnenbrengt, kan je hun “bank” blokkeren tot ze een npc vijand hebben verslagen. Deze npc vijand wordt sterker naarmate je meer motes tegelijk “bankt”. Het PVP element schuilt er in dat je tijdens bepaalde momenten door een portal kunt gaan om zo in de arena terecht te komen van de tegenstanders, en je hier dus op hun kunt jager terwijl ze hun motes aan het verzamelen zijn. Als je een tegenstander kunt verslagen dan verliezen ze al hun motes die ze op die moment vast hebben zonder dat de mogelijkheid bestaat dat iemand anders ze terug oppakt. Daarom is het slim om goed in het oog te houden wanneer er iemand van het andere team je arena binnenkomt om nog zo snel mogelijk je motes te gaan banken.

Gambit heeft me nog altijd geen zware pvp-er gemaakt, maar met deze modus neem ik het toch al wat meer op tegen echte spelers zonder dat ik elke 5sec omver word geknald.

Geluid

Nu heb ik al verteld over in de game gezogen worden, wat er heel hard aan bijdraagt in dat gevoel is de muziek, en de gamegeluiden in het algemeen, wat een soundtrack heeft Destiny 2. Bij elk gebied en elke groot gevecht weten ze de juiste muziek je oren in te knallen zodat je echt volledig opgaat in het moment. En niet alleen de muziek tijdens de game, ook de effecten van de wapens vind ik geweldig, je kunt echt een verschil horen tussen de vele verschillende guns die Destiny 2 rijk is. Gaande van een snappy SMG tot een zware auto rifle, de geluiden zijn geweldig. Ik heb mijn beste vriend er ook even bij gehaald, en tot zijn verbazing nadat we voor hem een nieuwe character hadden gemaakt wist hij me te vertellen dat hij normaal op zijn pc altijd de ingame muziek afzet, maar na 4u Destiny spelen had hij daar zelfs nog niet aan gedacht, zo mooi past de muziek bij de game en het helpt echt om de ervaring zo veel rijker te maken. En toen ik na zijn kennismaking met Destiny even mijn character liet zien en waar ik nu zat kwa questline viel het mijn vriend ook direct ook hoe veel zwaarder en anders mijn guns klonken tegenover wat hij had, dus dat was weer een extra puntje extra voor het geluid in Destiny 2 en dus een uitstekend beoordeling voor het geluid.

Prestaties & beeld

Hier thuis speel ik op een “oude” gtx770M, dus ik heb Destiny 2 niet op een super hoog niveau draaien, maar dat neemt niet weg dat de game er nog altijd geweldig uitziet. Dit is in vergelijking met Far Cry4 en Rainbow Six Siege op dezelfde laptop. Zelfs tijdens de zwaarste fights heb ik niet veel last gehad van framedrops of zware lag. Dus zelfs op wat oudere hardware is de game nog altijd goed te spelen. Dus voor de prestaties geef ik een goede beoordeling, niet perfect omdat ik wat gelimiteerd zit qwa hardware en de game dus niet tot de max heb kunnen testen.

Replaywaarde

In de 2 weken dat ik de game heb ben ik nog niet toe geraakt aan de endgame content van Destiny 2, Maar zoals ik het verhaal tot nu toe ervaren heb zou ik zeker met alle 3 de classes zonder al te veel moeite de verhaallijn terug opnieuw doorlopen.

Besturing

Over de besturing heb ik niet veel te klagen, gewoon de standaard ZQSD(WASD) +muis combo werkt prima voor rond te gaan in de wereld van Destiny 2. Een klein puntje dat ik vind is om je mount op te roepen, dat dit niet gaat via een knop op je scherm, of een sneltoets, maar dat je eerst met “TAB” een menu moet oproepen en van daaruit kan je via “E” ingedrukt houden je mount oproepen. Dat vind ik wat omslachtig, en als ik tijdens een public event of een missie snel naar ergens anders moet geraken is het nog wat zoeken achter die mount, maar dat verdwijnt hopelijk wel weer na wat meer game uren.

Kwaliteit & stabiliteit

Tot op heden ben ik nog geen enkel probleem tegen gekomen met de stabiliteit van de game, ook nog geen disconnects gehad of iets in die zin. Het enige wat ik wel vind is dat de game er wat lang over doet om op te starten, maar dat zal waarschijnlijk wel aan mijn hardware liggen.

prijs

Over de prijs kan ik zelf niet oordelen, aangezien ik mijn exemplaar heb verkregen via tweakers. Maar moest ik de game nu terug moeten afgeven, dan vind ik de 60euro die de legendary editie nu kost via battle.net met daarin Destiny 2, de eerste 2 uitbreidingen en Forsaken wel een prijs die ik zou willen betalen voor deze game.

Dit is dus mijn eerste voorlopige review, ik heb de komende weken nog wat vrije tijd, en elke minuut die ik kan ga ik in Destiny 2 steken en verder richting forsaken,want heb deze nog niet volledig kunnen uitspelen, en ga ik deze review nog verder uitbreiden.

Heb jij ook een Destiny 2 - Forsaken (Legendary Collection), Windows?