Tweakers zegt: 7,5

Lian Li PC-O11 Dynamic (Wit)

Specificaties Tower • 6 interne bays - Bekijk alle specificaties

Lian Li PC-O11 Dynamic (Wit) Review

Madrox 26 september 2018, 1.491 views Product gekocht

Lian Li PC-O11 Dynamic (Wit)

Dit is voor mij de ultieme RGB kast, het design is oogstrelend en de kwaliteit is goed. Toch zijn er wel wat haken en ogen, waarover straks meer.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • RGB Hemel
  • Waterkoeling opties
  • Kabels wegwerken

Minpunten

• HDD/SSD ondersteuning
  • geen 5.25inch bays
  • Weinig ruimte voor harddisks

Heb deze Lian-li vooral gekocht vanwege het uiterlijk. Als van RGB licht houd zit je bij deze kast goed. Tweede reden is de ondersteuning voor waterkoeling, en dan vooral de vrijheid met triplerads. Je kan er als je wil drie kwijt.

Daartegenover staat een belangrijk minpunt, in ieder geval voor mezelf;
Er zijn geen 3.5/5.25inch bays! Dat zal velen een worst wezen, maar voor mij is
het een aderlating. Fancontroller, Hotswap 2.5inch bay (6 disks) en mijn XSPC Reservoir zijn nu werkloos. Daar heb ik toch wel een nachtje over geslapen, eer ik de knoop doorhakte.

Er zijn natuurlijk veel goede punten over deze kast te melden, nu hou ik het even
bij enkele minpunten die ik bij het bouwen tegenkom.

1) Die ijzeren plaat aan de achterzijde, waar je twee ssds/hdds kwijt kan, Het idee is creatief, de uitwerking matig. Vooral de Sata-stroomconnector past maar net, het is echt wringen. Meer ruimte tussen de driver en de plaat zou beter zijn of gewoon een gat ter hoogte waar de stekker zit, zodat er voldoende ruimte is.

1a) Nog een nadeel ondervonden, raakt er een stekker los kan je vrijwel zeker eerst weer de drie schroeven gaan verwijderen, zodat je de stekker weer kan vastmaken.

De twee sleetje onderin, waar je 2.5inch apparaten monteren kan. Ook al niet goed over nagedacht, jammer.

2) Naar mijn smaak zit die slee (en dus je 2.5inch apparaat) te ver naar achter, zodat je aansluitingen maar ternauwernood passen. Je moet goed in de gaten houden dat er niets van de moederbordaansluitingen daar in de weg zit.

(oplossing is zo simpel, gewoon een kleine centimeter naar het glas toe, er is ruimte zat daar)

2a) Ook hier weer zit het sleetje zo strak op de bodem gemonteerd, dat de sata stroom-connector amper past. Ook hier weer zou iets meer ruimte het inbouwen veel plezieriger maken, en je gevoel beter.

Dat zijn mijn twee voornaamste minpunten, wat echter de pret niet mag drukken. Het blijft een oogstrelende kast!

Heb jij ook een Lian Li PC-O11 Dynamic (Wit)?