Asus GeForce 6600 GT 128MB (PCIe, DVI), Extreme N6600GT TD Review
Voor mijn AMD64 systeem heb ik eind augustus 2005 deze kaart gekocht op de veiling op mycom.nl. Ik wilde zowieso al een 6600 kopen omdat ik game prestaties wilde maar niet meer dan 150 euro wilde uitgeven voor een videokaart. De GT viel toen dus buiten het budget maar deze op de veiling bleef er wel onder.
In de doos vond ik de kaart zelf natuurlijk, dden DVI->VGA convertor, Een game Joint operations: Typhoon Rising, asus driver & utils, een oranje doos voor ik schat 10cd's (heb niet de moeite gedaan te tellen) en nog wat handleidingen.
Na instalatie bleek dat de temperaturen van de kaart erg hoog opliepen tot ruim 90graden stressed en ca 50 idle. Ik heb er toen een Zalman VF700-Cu opgezet die de temeraturen zelfs stressed tot maximaal 52graden liet komen (op 12V). Bij het verwisselen van de koelers was ook te zien waarom die standaart koeler het niet goed deed, de pasta zat op de randen en niet het midden van de gpu. Wat ook goed de reden kan zijn dat hij bij mycom in de veiling stond.
Standaart scoort deze kaart in 3Dmark05: 3600
Ik heb hem kunnen overklokken tot 600Mhz Core en 1200Mhz memory wat een score oplevert van 4247. De coretemp komt stressed op ca 60 graden.
Pluspunten
Goede prijs/kwaliteit Hoge overklok
Minpunten
standaart koeling slecht
Eindoordeel
In de doos vond ik de kaart zelf natuurlijk, dden DVI->VGA convertor, Een game Joint operations: Typhoon Rising, asus driver & utils, een oranje doos voor ik schat 10cd's (heb niet de moeite gedaan te tellen) en nog wat handleidingen.
Na instalatie bleek dat de temperaturen van de kaart erg hoog opliepen tot ruim 90graden stressed en ca 50 idle. Ik heb er toen een Zalman VF700-Cu opgezet die de temeraturen zelfs stressed tot maximaal 52graden liet komen (op 12V). Bij het verwisselen van de koelers was ook te zien waarom die standaart koeler het niet goed deed, de pasta zat op de randen en niet het midden van de gpu. Wat ook goed de reden kan zijn dat hij bij mycom in de veiling stond.
Standaart scoort deze kaart in 3Dmark05: 3600
Ik heb hem kunnen overklokken tot 600Mhz Core en 1200Mhz memory wat een score oplevert van 4247. De coretemp komt stressed op ca 60 graden.
Heb jij ook een Asus GeForce 6600 GT 128MB (PCIe, DVI), Extreme N6600GT TD?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (2)
Ik was een beetje teleur gesteld in ASUS dat ze blijkbaar niet in staat zijn een fannetje behoorlijk te plaatsen
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn