Nest Hello - Inclusief installatie Review

Matthieu-ManNewbie 24 september 2018, laatste update op 24 september 2018, 517 views Product gekocht

Nest Hello - Inclusief installatie

Nest Hello is een bel met geweldige camera, maar de App reageert traag en het geluid overstuurt (gaat rondzingen)

Pluspunten

• Hoogwaardige camera. Beste in omloop
  • Ziet er mooi uit
  • Veel mogelijkheden (met abonnement)

Minpunten

• Geluidskwaliteit matig en snel overstuurd
  • Abonnement nodig om alles te kunnen doen
  • App reageert traag
  • Installateur probeert zich er makkelijk vanaf te maken

Kwaliteit Score: 3
Het beeld is echt zeer goed, zelfs 's avonds als je wat licht hebt bij je huis ziet het er heel mooi uit. Als het echt donker is bij je huis dan kun je ook de IR functie aanzetten, maar wordt het beeld zwart-wit, dus kozen wij ervoor een lamp met sensor te plaatsen.

Als intercom is hij niet echt bruikbaar en veel te traag, of je moet een tablet over hebben en deze continu op de App hebben staan, zodat je hiervoor een vast scherm hebt.
Als de bel gaat duurt het te lang voor het op je telefoon of tablet afgaat en je kunt reageren. De mensen staan dan erg lang te wachten, dus doe je toch maar gewoon open zonder eerst te kijken.
Ik gebruik hem dus meer voor beveiliging.

Het geluid overstuurt en klinkt minder goed dan die van de Ring. We hebben het met onze mobieltjes en Tablets geprobeerd, maar het geluid gaat rondzingen, tenzij je een headphone op hebt als je de App gebruikt en iemand toespreekt.

Om alle mogelijkheden te benutten heb je een abonnement nodig van minstens €50 per jaar, om 5 dagen terug te kunnen kijken. Op je vakantie dus wel de boel checken voor het eraf is. Zonder abonnement is het beeld na 3uur al weer weg.

TIP: De monteur had mijn tring-bel vervangen met een dingdong-bel, maar via de App kun je de duur van de bel instellen en dat werkt niet met een mechanische dingdong-bel. Na zelf mijn tring-bel te hebben teruggeplaatst werkt die timingfunctie wel.

De montage heb ik 2 keer laten doen tegen betaling.
Als zo'n bel nieuw voor je is en je weet niet wat te verwachten, heb je de ervaring en kennis van de installateur nodig, maar die doet zich er makkelijk vanaf.
De eerste keer kwam er een monteur die het liefst de bel op de oude plek zette, die achteraf te laag en verkeerd om gericht stond en daardoor voor het merendeel overzicht op de buren gaf in plaats van op mijn voorplaats.
Nog een ZZP'r monteur laten komen die heel netjes de bel heeft verplaatst naar de andere kant en met een zeer lange boor schuin door mijn muur is gegaan, zodat de bel buiten mijn rolluik hangt.

TIP: Het beste is om de bel wel dicht bij de deur te hebben hangen op borst hoogte, met de kanteling zo, dat je kijk hebt op je gehele voorplaats. Ik heb hem wat verder en op de muur zo'n 15cm meer naar voren ten opzichte van mijn deur, waardoor de mensen met hun gezicht net te ver van opzij in beeld staan.
Ik heb de foto wat onherkenbaar willen houden, dus wat raar geknipt, maar je ziet dat hij van links deurpost naar rechts muur is verplaatst.

Heb jij ook een Nest Hello - Inclusief installatie?

vraagje is het mogelijk een foto van hoe de honeywell in vast gezet op de nest ik krijg het niet voor elkaar.

alvast bedankt , ik heb zo’n kastje wst vsn druk draadloos maakt van honeywell en een draadloze deurbel ook van ze maar ik moet weten welke draad waar. dus als er iemand een tekening / foto / schema heeft heel erg graag.

alvast bedankt en groetjes paul