Kingmax Hardcore MPTC22D-38HT Review

Saturnus 19 november 2007, 3.596 views

Kingmax Hardcore MPTC22D-38HT

Pluspunten

• Goed overklokbaar
  • > Hoge snelheid
  • > Relatief lage VDimm (Voltage)
  • Lage prijs
  • Heatspreader
  • Levenlange garantie

Minpunten

• Standaard hoge timmings
  • Niet beschikbaar als DualChannel paar

Stabiliteit Score: 4
Note:
Gebruik gemaakt van 2x 512MB in Dual Channel, het wordt niet als Dual Channel geleverd.

Algemene beoordeling
Het kwam er uit eindelijk op neer dat dit slecht geheugen zou zijn mede omdat het zo goedkoop is en 'slechte' latencies heeft...dat valt achteraf best mee.

Featureset
Hij draait dus standaard op DDR500 PC4000, AMD ondersteund (op socket 939) alleen nog maar tot DDR400 wat ervoor zorgt dat je 'DDR100' overhoud om meteen toe te wijzen aan overklokken, dat is dus 50Mhz HTT. Dit kan ik ook meteen bevestigen. :9
Het geheugen word geleverd met heatspreader maar ik denk dat die niet nodig is op standaard voltage, je gaat er pas profeit van maken op een voltage hoger dan ~2.8, maar natuurlijk wordt het uiterlijk er wel behoorlijk beter van. ;)
Het geheugen komt met 'levenslange garantie,' ik denk dat het logisch is als je over het aangegeven volt gaat dat je die garantie kwijt bent, maar als je niet van plan bent het geheugen te overklokken is dit toch handig.

Stabiliteit
Volledig stabiel op standaard snelheid, latencies en voltage, meer volgt bij het volgende deelonderwerp.

Overklokbaarheid

Snelheid: 250Mhz
Timings: 2.5-3-3-7-7-12-1T
VDimm: 2.8v

Niet meer leverbaar.
(Was 50 bij iComputers. In vergelijking met de prestaties was dit een goede prijs.)

ScreenShots
- Memory Bandwidth:
- Super PI 1M max:
- 300Mhz Super PI 1M

(Foutjes gefixed, alhoewel de review opzich geen cent meer waard is. :P )

Heb jij ook een Kingmax Hardcore MPTC22D-38HT?

Let wel op of je north- en southbridges (maar met name de north) niet te heet worden :) Maar net geheugen hoor!! Die iets hogere lantency (niet latensie ;)) wordt waarschijnlijk meer dan genoeg goed gemaakt door de clockfrequency.
Ik heb geen south-bridge :P
Maar dat zit denk ik wel ok...ik heb een goede air-flow in mijn kast.
(Typfout is eruit)
Die iets hogere lantency (niet latensie ;) )

Het is "Latency" ;)
\[off-topic]Mooie survey, het is stukken beter dan de surveys die men hier den laatsen maanden (stuk of 8-) laat rond slingeren. Ze typen 3 zinnen over wat ze ervan vinden en poepen die hier dan uit.\[/off-topic]

Overigens, mooie keuze van geheugen, ik heb zelf ook Kingston en OCZ geheugen (niet in dezelfde computer natuurlij ;) ) en ik ben met beide zeer blij.