ASRock B450M Pro4

Specificaties Socket AM4 • Micro-ATX • AMD B450 chipset - Bekijk alle specificaties

ASRock B450M Pro4 Review

musmus2 22 september 2018, 1.481 views Product gekocht

ASRock B450M Pro4

Een van de goedkopere moederborden om een Ryzen systeem klaar te zetten. Probleemloze installatie van hardware en Bios. Let op, geheugen slots klikken alleen aan de bovenkant open. Uitgebreide Bios, veel ventilator profielen en auto-tune voor fan-speed. Alles draait lekker stil. Spellen draaien lekker volt en stabiel.

Pluspunten

• 4x fan header
  • prima layout
  • prijs+
  • Degelijk afgewerkt in de details / componenten

Minpunten

• Onvoldoende vermogen in audiocircuit
  • geheugenslot clipje niet juist in handleiding

Layout Score: 4
Een van de goedkopere moederborden om een Ryzen systeem klaar te zetten.
Gecombineerd met Ryzen5 2600 en 2x8GB Gskill Aegis 3000mhz geheugen.

Probleemloze installatie van hardware en Bios.
Let op, geheugen slots klikken alleen aan de bovenkant open. Gelukkig op tijd gestopt met forceren. stond in het handboek wel een plaatje met 2 klikbare zijden.

Geheugen op 2e interne profiel gezet en hij sprong naar de juiste 3000mhz snelheid en voltage.

Overklok nog niet geprobeerd, moet eerst inlezen in hoe te overklokken op de Ryzen5 en de vele opties die dit bios heeft.
Spellen draaien lekker volt, tot nu geen enkel stabiliteitsprobleem.

Dit is voor mij een upgrade vanaf een ASRock B75 pro3M (Intel gen3), met dezelfde audio chip, die ik voldoende goed vind klinken. Echter krijg nu vrijwel geen lagen tonen. Audio instellingen deden niet veel dus ik concludeer dat het versterker circuit onvoldoende elektrisch vermogen heeft voor mijn studio-hoofdtelefoon. Audio signaal omgeleid via mijn Yamaha receiver, die er toevallig naast staat, is voor mij de oplossing. Alles klinkt weer als vanouds.

Heb jij ook een ASRock B450M Pro4?

Wat is de weerstand van je hoofdtelefoon? En is de audio wel van goede kwaliteit of is de amp alleen niet sterk genoeg?