BGVP DMG (Blauw) Review

Techrvw 12 november 2018, 205 views

BGVP DMG (Blauw)

Eerst was ik erg geschrokken door de hoge prijs, $139! Na eventjes luisteren merk je waar je voor betaalt. De oortjes zitten erg comfortabel, de kwaliteit van het geluid is het beste wat ik gehoord heb en je krijgt er een hele berg aan accessoire bij.

Pluspunten

• Kabel raakt niet in de knoop
  • Design vind ik persoonlijk erg mooi
  • Geluidskwaliteit is bijzonder goed
  • Veel accessoires
  • De kabel connect erg strak en solid

Minpunten

• Duur, maar het is het waard
  • Alleen voor de echte audio liefhebbers
  • Kies de juiste versie (met of zonder microfoon)

Oordopjes voor $139?! Kan je die prijs wel vragen voor oordopjes? Zijn ze zo goed dat ze het waard zijn? De BGVP DMG zien er goed uit en erg solide, maar $139? Het uiterlijk is niet het enige wat er toe doet, het gaat tenslotte om de kwaliteit van het geluid. Hopelijk kan de BGVP DMG het waar maken.

Introductie & Specificaties

Ik heb al meerdere koptelefoons gehad, zoals de KZ AS10, KZ ZS6 en de KZ ZS10. Het geluid van de KZ oordopjes zijn erg goed, maar kan de BGVP DMG het nog beter doen? Qua specificaties zijn de BGVP DMG in ieder geval gelijkwaardig of beter dan de KZ koptelefoons.

Specifications
  • Sensitivity: 108dB/mW@1KHz
  • Channel difference <1dB
  • Distortion rate <1%
  • Cable length: 1.2M
  • Package: BGVP DMG Earphone, 5 pairs of silicone eartips, 1 pair of foam eartips, 2 pairs of filters

Unboxing

De doos van de BGVP DMG ziet er goed uit en heeft veel informatie erop. Het enige is dat de informatie in het Chinees is, helaas. Op de voorkant zien we een plaatje van de BGVP DMG en op de achterkant hebben we de specificaties, welke gelukkig wel in het Engels zijn. Als we de witte hoes eraf halen, krijgen we een simpele kartonen doos met het logo van BGVP aan de voorkant.

Zodra we de kartonnen doos openen, zien we meteen de blauwe BGVP DMG oortjes. Ook zien we dat er nog een andere doosje in zit, met heel veel accessoires erin. In het bovenste doosje vinden we alleen de BGVP DMG oortjes, welke goed en veilig ingepakt zitten. In het onderste doosje vinden we heel veel. Er zitten 10 extra paar eartips in, een sport clip zodat ze niet uitvallen en een plastic doosje waar twee extra filters in zitten. Allemaal erg handig en zo kan iedereen de BGVP DMG oortjes passend maken.

Hardware & Design

De BGVP DMG zien en voelen erg goed en solide aan. Ze zijn niet te zwaar, maar hebben een goed gewicht waardoor ze niet zo goedkoop aanvoelen. Je krijgt een beetje het premium gevoel en voor die prijs, is dat ook wel te verwachten.

De kabel moet je in de oortjes klikken en dit voelt toch wel veiliger en steviger aan dan de manier van de KZ oordopjes. De pinnetjes die uitsteken bij de KZ koptelefoons voelen erg fragiel in vergelijking met deze methode. Je hoort een duidelijke klik zodat je weet dat ze kabel op de juiste manier verbonden is met de oordopjes.

In de doos zitten veel extra's. Mocht je voor wat voor reden dan ook de filters beschadigen of eartips verliezen, kan je het makkelijk zelf vervangen en je kan weer genieten van de BGVP DMG dopjes.
Microfoon?
De versie die ik gekregen heb, heeft geen microfoon. Voor mij is dat niet zo een groot probleem, maar als het een vereiste is, kan je het selecteren bij aankoop. Het kost je $5 dollar extra en je komt dan uit op $144.

Geen microfoon kan lastig zijn als je een telefoontje binnenkrijgt terwijl je een film aan het kijken bent of naar muziek aan het lusiteren bent. Ik vind het geen probleem om even de kabel uit mijn Pocophone F1 te halen, maar gelukkig is er wel de optie om met microfoon aan te schaffen.
Passen ze?
Ja, met de standaard eartips passen ze. Mochten ze niet standaard passen, kan je één van de 10 meegeleverde paar proberen. BGVP heeft genoeg opties meegegeven zodat ze bij iedereen moeten passen.

Als je eenmaal de juiste ppar eartips gevonden hebt, zouden ze moeten passen zoals de oordopjes bij artiesten. Ze sluiten volledig aan en steken niet uit. Je hebt geen dikke oordopjes in, omdat ze perfect in je oor gaan.
Kabel
De kabel ziet er goed en mooi afgewerkt uit. Ook raakt de kabel niet snel in de knoop. Zelfs als je de koptelefoon in je broekzak stopt, raken ze niet gemakkelijk in te knoop. Het duurde mijn maximaal 15 seconden voor ik ze in mijn oren had nadat ik ze uit mijn zak had gehaald.

De kwaliteit van de kabel voelt er goed en solide aan. Het eerste stukje kabel van het oortje tot de gedraaide kabel is erg flexibel en dat zorgt er hopelijk voor dat de kabel langer mee gaat. Daarnaast is het erg comfortabel om ze te dragen met die kabel, je voelt de kabel bijna niet. Mocht de kabel toch kapot gaan, kan ze los halen en een nieuwe kabel aansluiten. Dat kan je een hoop geld schelen!

De plug is een normale 3.5mm jack en het eerste stukje naar de kabel hebben ze sterker gemaakt zodat hij niet zo snel breekt. Dit is en blijft een zwak punt als we het vergelijken met andere koptelefoons.

Geluidskwaliteit

De prijs van de BGVP DMG is hoog, maar zijn de performance dat ook? Er is namelijk veel concurrentie, zoals de KZ AS10.

De kwaliteit van het geluid is vergelijkbaar, maar er is wel één ding echt anders. Het geluid is veel "schoner" dan ik bij andere koptelefoons gehoord heb. Er is geen ruis, geen storing of iets dergelijks terwijl je naar muziek luistert. De gehele ervaring is veel beter door het "schone" geluid.

Door het gebruik van mijn Pocophone F1 kan je een beetje spelen met de equalizer waardoor de oortjes een nog beter geluid geven per genre. Erg handig en het maakt een groot verschil. Zo kan je naar klassieke muziek, Rap, Hip-Hop of hardstyle luisteren en met de equalizer de juiste optie kiezen. De bass is erg goed maar niet te erg aanwezig. Het blijft op een acceptable maar lekker niveau maar het wordt niet vervelend.

Ik was in het begin erg geschokken van de prijs van $139 voor de BGVP DMG! Snel na het luisteren realiseerde ik me dat dit verruit de beste oortjes zijn die ik tot nu toe getest heb. Het geluid is zo "schoon" van ruis of andere geluiden. Dat gecombineerd met geweldig geluid en de goede bass maakt het een erg goed presterend paar oordopjes.

Gezien de prijs is de BGVP DMG niet voor iedereen. Houdt je echter van goed, "schoon" geluid, dan is de BGVP DMG misschien en optie voor je. Je krijgt er een goede bouwkwaliteit voor terug waarbij je echt het premium gevoel krijgt (wat ook zou moeten voor die pijs).

Er zitten veel accessoires in de zodat de oordopjes bij iedereen passen. Erg goed gedaan van BGVP. Tot nu toe is dit de winnaar voor mij qua oordopjes.

Heb jij ook een BGVP DMG (Blauw)?