Sharkoon UV-CCFL Fan , 80mm Review

Saturnus 19 november 2007, 1.886 views

Sharkoon UV-CCFL Fan , 80mm

Pluspunten

• Grote luchtverplaatsing
  • UV Oranje
  • Blauwe CCFL ring
  • Zowel Mobo connector als molex
  • Gesleefde fan kabel

Minpunten

• Produceert zeer veel geluid
  • LED's branden niet volledig bij start
  • Afwerking van CCFL ring niet goed

Geluid (min) Score: 3
Geluid (max) Score: 1
Luchtverplaatsing (min) Score: 3
Luchtverplaatsing (max) Score: 4
Algemene beoordeling
Aardige fan voor de doorsnee PC, mits gebruik wordt gemaakt van een fancontroller.
Bij het opstarten van de PC komt het soms voor dat de LED's van de Fan niet volledig branden, dus dat er weinig licht vanaf komt, binnen 10 minuten geeft hij wel weer volledig licht...niet hinderlijk, maar wel een gebrek

Featureset
- Fan, waarvan de kabel die aangesloten kan worden op het Mobo of een molex connector gesleefd is.
- Blauwe CCFL Ring achter de fan. (Intussen is die defect, klein stootje en krak.)
- Converter voor de ring, om op de voeding aan te sluiten, op de converter kan je eventueel 2 van die CCFL ringen aansluiten om ruimte te besparen.
- 4 Schroefjes.

Luchtverplaatsing (max)
Hij verplaatst zeer veel lucht op maximale snelheid, als ik hem op die snelheid zou laten draaien denk ik dat je er tot misschien wel 5 graden van de processor kan halen, bij mij zit hij namelijk op processor hoogte in het raam. Ik zei dus als ik hem op die snelheid zou laten draaien...waarom zie je verder op.

Geluidsproductie (max)
Ongelooflijk veel...dit is gewoon niet normaal, deze fan moet je absoluut niet kopen als je geen fan controller hebt, het geluid dat hij produceert is denk ik het dubbele van een grafische kaart.

Luchtverplaatsing (min)
Nog steeds voldoende om ongeveer 2 3 graden van de processor standaard temperatuur af te halen, en op deze snelheid is veel van het lawaai onderdrukt.

Geluidsproductie (min)
Dit is aanvaartbaar, meestal is de snelheid van andere hardware meer dan deze...wel is het zo dat als je waterkoeling zou gebruiken en een fan plaatst dat je deze niet moet nemen, want voor absolute stilte komt hier nog steeds te veel geluid van af.

De prijs toen ik dit schreef was 8,51 euro, ik kreeg hem voor 12 euro. Mijn mening is dat hij maar 4 euro hoeft te zijn omdat je eigenlijk gedwongen word dat ding op een fancontroller aan te sluiten.

Heb jij ook een Sharkoon UV-CCFL Fan , 80mm?

ik heb zelf 5 fans van sharkoon die ook met ledjes zijn uitgevoerd en UV-licht is.

ze staan meestal uit.(kheb fancontroller) maar als ik ze aanzet dan doen ook niet alle ledjes het. dat vind ik zelf wel jammer.

ook de aansluiting zijn niet zo erg goed. ze zijn nogal zwak en maak je ze snel stuk. zkr als je nogal onhandig bent en dus veel kracht gaat gebruiken.

als je er een paar wilt kopen. koop er dan nog een paar bij (moet je niet twee keer vervoerskosten betalen of nog eens naar de winkel gaan) want er zullen er wss wel bij zitten die kapot zijn of erg snel kapot zijn.
Heb je de fan aangesloten op je mobo, of bijvoorbeeld op een sensor baymod. Dan zal je fan inderdaad pas goed gaan branden na een paar minuten als je systeem pas op warmte is.
Zelf heb ik alleen ervaring met de Tornado2 ccfl, en de Blackfire 4 van acryan. Deze gingen wel meteen op volle snelheid aan, maar die had ik ook rechtstreeks op de psu aangesloten.
De 12 cm die ik op het mobo had aangesloten deed precies hetzelfde als de sharkoon.

Greetz Rob