Tweakers zegt: 7,5

Sennheiser PXC 550 Wireless (Grijs, Zwart)

Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Sennheiser PXC 550 Wireless (Grijs, Zwart) Review

watdoethetertoe 21 september 2018, 461 views Product gekocht

Sennheiser PXC 550 Wireless (Grijs, Zwart)

Bijna perfect

Pluspunten

• Noice canceling werkt goed
  • meerdere aansluit mogelijkheden. USB, Bluetooth en analoog
  • Laden en functioneren tegelijkertijd
  • Accuduur= prima en geen issue ivm usb functie
  • meerdere bluetooth verbindingen
  • prima geluids kwaliteit

Minpunten

• comfort
  • geen high-res via bluetooth
  • aanraak bediening. Hip, maar klote

Bijna perfect
Afgezien van de kleine oorschelpen en de druk op mijn hoofd is dit een perfecte koptelefoon.
Mijn oren passen er maar net onder dus dat is niet helemaal comfortabel en ik ervaar na een uurtje irritatie op mijn hoofd van de druk.

Maar hij kan bluetooth met 2 apparaten, kan analoog maar hij kan ook als usb-dac gebruikt worden.
Dus als de battertijen leeg zijn dan gewoon USB kabeltje inpluggen en je hebt toch weer geluid echter niet via buetooth

Bluetooth blijft inferieur voor hogekwaliteit audio maar dit ding is meer bedoeld voor op het kantoor en dan vind ik dat niet zo'n issue.
Noice canceling icm headset is echt handig, effe een belletje tussen door op m'n mobiel terwijl ik audio stream vanaf mijn laptop.

Nu hij nog maar 250€ kost begint de prijs/kwaliteit ergens op te lijken.
Alles is up-to-date toch schiet de techniek aan alle kanten tekort voor zo'n prijs.
Maar daarvoor zal de techniek eerst verder moeten ontwikkelen.
Bluetooth heeft nog flink wat jaren nodig wil het echt geschikt zijn voor deze toepassing. Touch moet gewoon verdwijnen (of uit te zetten zijn) en het comfort moet hoger om 250€ te rechtvaardigen.

Heb jij ook een Sennheiser PXC 550 Wireless (Grijs, Zwart)?