JBL Xtreme 2 Zwart

Specificaties Stereo-speaker met Bluetooth (oplaadbare accu) - Bekijk alle specificaties

JBL Xtreme 2 Zwart Review

ItsMennyo 18 september 2018, laatste update op 18 september 2018, 3.771 views Product gekocht

JBL Xtreme 2 Zwart

Leuke opvolger voor de JBL Xtreme 2 met flink verbeterd geluid, beter design en waterproof.

Pluspunten

• Geluids kwalitijd
  • Uiterlijk
  • Waterdicht
  • Lange accuduur
  • Dieper bass dan zijn voorganger

Minpunten

• Redelijk zwaar
  • Beetje gesjoemel met de firmware
  • Aparte Bluetooth problemen
  • Je betaald voor het merk

Muziekweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Basweergave Score: 4
Mid- en hoogweergave Score: 5
(Deze review was ook geplaatst op jbl.nl maar hij was niet goedgekeurd...)

Toen de Xtreme 2 uit kwam leek mij het een erg leuke upgrade maar ik wachtte eerst maar af op een firmware update zodat de speaker wat harder ging in DC mode want de meeste mensen hadden voor die reden de speaker weer terug gestuurd.

Eenmaal besteld en het was binnen 2 dagen bezorgd. Direct uitgepakt en beluisterd en ik vond hem erg goed klinken. De bass gaat veel dieper en de treble is veel meer gebalanceerd dan de Xtreme 1 en klinkt daardoor veel meer neutraal.

Ik luister zelf muziek van de grene Trap, Hardstyle en (Future) House maar daar zit vaak veel bass in en daar kwam gelijk mijn eerste probleempje naar voren. Ik heb hier een video van het probleem met uitleg er over in de video: https://www.youtube.com/watch?v=Dvo4iNaMw3Y
Ik heb deze video ook laten zien aan JBL en zij zijden eerst dat het een defect unit kan zijn dus ik kreeg de keuze voor om een nieuwe te krijgen of mijn geld terug. Ik heb natuurlijk voor een nieuwe gekozen omdat ik voor de rest nog erg blij er over ben.
Na een aantal dagen mijn nieuwe unit ontvangen en direct gekeken of het probleem er nog was en helaas, het was er nog steeds. Na wat meer googelen kwam ik er achter dat ik niet de enigste was dus ik liet het maar een beetje schieten. Je muziek een klein beetje zachter zetten werkt namelijk ook :P

Maar toen ik hem ontvangen had leek er iets los te zitten onder de cover dus die had ik er af gehaald en toen kwam ik dit tegen: https://imgur.com/a/HyJsceu
Er zaten scheuren in de behuizing van de speaker en er was een stukje afgebroken dat dus los onder de cover zat dus hoog waarschijnlijk als er water bij de speaker was gekomen had hij het niet overleefd. Maar weer direct weer gemaild naar JBL met de stand van zaken. Het scheelde niet veel dat mijn unit vervangen mocht worden omdat ik het product verder uit elkaar had gehaald terwijl het soort van kapot/beschadigt was en dat ik de DSP uit had gezet. Gelukkig kreeg ik toch nog een nieuwe toegestuurd.

Na 3 units te hebben gehad is nu alles oke. Dus dan gaan we maar ff kijken naar de dingen die veranderd/verbeterd kunnen worden via een eventuele firmware update of voor volgende speakers die jullie zullen maken. Ik kijk er kritisch naar maar zie het ook als feedback :P
- De voeten van de speaker lijken niet helemaal vlak te zijn. Overal waar ik hem neer zet wankelt het een beetje dus wanneer je muziek er doorheen pompt wilt het wel een beetje mee trillen.
- Bluetooth lijkt soms opeens te haperen wanneer er geen obstakel tussen zit en vaak niet een verder weg is dan 5 meter. Soms hapert het ook terwijl mijn telefoon er vlak naast licht.
- De coating van de strap laat heel snel los/beschadigt heel snel (https://imgur.com/a/ojD50M8). Bij de Xtreme 1 was dit een heel stuk degelijker.
- Wanneer de speaker via AUX speelt valt het volume weg op laager volume (luister hier maar naar: https://www.youtube.com/watch?v=Zl1XoLan_5Y) en wanner de muziek op heel laag volume speelt dan hoor je het geluid heel erg vervormen (lijkt op een suis dat door de muziek heen gaat) (luister op 01:02). Denk dat dit iets te maken heeft met de ruis onderdrukking.
- Wanneer de speaker lang op hoog volume staat te spelen (heb het alleen gehad in AC mode, heb het niet getest in DC mode) lijkt het geluid een beetje te misvormen. Het is heel minimaal maar wel werkbaar als je goed luistert.
- Ik snap niet waarom ze geen neodymium drivers gebruikt hadden. Dit had toch wel bijna een halve kilo aan gewicht bespaard.
- Het zou toch erg fijn zijn dat je via de JBL Connect+ app de RMS kan verhogen van 30watt in DC naar 40watt in DC. De Xtreme 2 staat gemarkeerd als een outdoor speaker en dan heb je dus niet altijd de mogelijkheid om de lader aan te sluiten voor dat extra vermogen dat er wel is.

Na ruim 2 maanden ben ik nog steeds erg tevreden over de speaker. En nog 100 punten voor de klantenservice!

Als er vragen zijn over de JBL Xtreme 2 (en met eventuele betrekkingen tot een JBL Xtreme 1) kunnen die gesteld worden en ik zal ze met plezier beantwoorden.

(Ik zal later wat foto's toevoegen).

Heb jij ook een JBL Xtreme 2 Zwart?

Beste Menyo,

Ik heb een aantal weken geleden een Extreme 2 aangeschaft en al 2x terug gestuurd vanwege de ruis die duidelijk aanwezig was. Aangezien alle 3 de exemplaren die ik heb gehad hetzelfde probleem hadden twijfel ik eraan of het gewoon bij de speaker hoort. Op laag niveau is een soort static noise te horen, vooral duidelijk als je een video of spotify beluisterd, alleen dan met het volume op 0. Ik word er zelf niet heel blij van aangezien ik de speaker toch vaak op laag volume gebruik. Kun je kijken of jouw exemplaar dit ook heeft? JBL klantenservice heeft me wel goed geholpen alleen claimen ze dat deze ruis niet hoort.

Mvg,
Yorben
Er is zeker een ruis aanwezig wanneer de speaker op laag volume speelt. Wanneer er geen signaal de speaker binnen komt mute hij hemzelf om die ruis te dempen. Al werkt dat niet helemaal even lekker op mijn unit wanneer de AUX poort gebruikt wordt. Maar gelukkig gebruik ik de JBL Xtreme vaak op hogere volumes dat helaas weer andere problemen geeft.
Ik lees nu dat je hetzelfde probleem ook hebt, nvm :)