Philips SHB3075 (Zwart) Review

2green 17 september 2018, laatste update op 17 september 2018, 1.675 views Product gekocht

Philips SHB3075 (Zwart)

Zeer lichte headphone met goede geluidskwaliteit en een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Geluid is bijna zo goed als mijn Bose Quietcomfort 35 (headphone van 265 euro).
  • Zeer licht (geschikt voor sport)
  • Blijft zeer goed op je hoofd zitten
  • Voering dept omgeving geluid goed
  • Duidelijk handleiding en vlot te lezen.
  • knopjes goed te bedienen
  • Makkelijk schoon te houden, alles is plastic en nepleer.

Minpunten

• Zit wat strak op een groter hoofd (onprettig na langere tijd)
  • Geen 3.5mm plug (alleen bluetooth connectie mogelijk)
  • Saai uiterlijk, in het echt iets minder mooi dan de product afbeeldingen
  • geen voering op het gedeelte dat over je hoofd gaat, dus hard en mogelijk irriterend (bij mij niet)

Hierbij een korte review als toelichting op de belangrijkste + en - punten zoals bovenstaand staan opgesomd.

We hebben deze headphone aangeschaft voor onze dochter omdat we liever hebben dat ze onear headphones gebruikt dan haar earplugs.

In deze review heb ik deze twee headphones met elkaar vergelijken, hopende hiermee enige referentie te schetsen van de kwaliteit. Dus deze headphone van 19 euro versus de Bose van 265 euro.

Draagcomfort

Hoofdtelefoon getest met sporten, blijft beter zitten dan de Bose, door zowel het veel lagere gewicht als de hogere klemkracht van de beugel. Na een uurtje voelt deze headset wel wat minder prettig op de oren door de druk en oorkussens die net iets te hard zijn.

Geluid

Disclaimer: Geluid kan ik alleen nog iets over zeggen zonder dat deze headphone is ingespeeld.

Geluid is minder zuiver dan de Bose, maar klinkt helemaal niet slecht. Ik hoor nu met name die dingen die altijd verbeteren als de headphone ingespeeld is, dus dit is nog even afwachten. Geluid is in elk geval niet zoveel slecht als ik verwacht van een headphone van deze prijs.

Opties

Alle functies die je van een bluetooth headphone verwacht zitten er op... echter mist er 1 dingetje, namelijk een 3.5mm plug optie. Aangezien dit vaak gewenst is om TV te kijken en te gamen is dat wel een gemis.

Heb jij ook een Philips SHB3075 (Zwart)?