Arctic Freezer 64 Pro Review

Bor 13 januari 2006, 465 views

Arctic Freezer 64 Pro

Pluspunten

• Erg goede koeling
  • Stil tot zeer stil
  • Erg goedkoop ivm andere A-merk koelers
  • Redelijk makkelijke montage
  • Goed verpakt
  • Design van de koeler

Minpunten

• Koeler neigt iets scheeft te trekken tijdens de montage
  • Iets te veel koelpasta waardoor een deel tussen de proc en koelblok uitgeperst word.

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 5
Gisteren mijn Artic Freezer 64 Pro binnen gekregen en geinstalleerd. Over deze koeler kunnen we redelijk kort zijn: hij koelt goed (beter als de zalmann), is stil, redelijk makkelijk te monteren, degelijk gemaakt, goed verpakt (in een overigens erg mooi ogende zwarte verpakking).

Installatie gaat makkelijk tot redelijk. Het is even goed proberen voordat je hem echt recht op de processor hebt zitten. De koeler word geleverd met koelpasta al op de onderkant van de koeler. Hier zit een plastic kapje overheen welke je dient te verwijderen voordat je de koeler gaat monteren. De hoeveelheid koelpasta was voor mij te veel wat resulteerde in koelpasta dat tussen de koeler en de proc weg geduwd werd bij de installatie. Niet erg op zich maar als je dit niet weghaald met een stukje wc papier oid oogt het toch vrij slordig.

Geluidsproductie van deze koeler op mijn AMD 64 X2 3800+ is goed, zeker als je hierbij ook cool 'n quiet aanschakeld. De fan zit met rubbertjes op het koelblok gemonteerd wat meetrillen erg goed tegen gaat.

Al met al weinig tot geen negatieve punten, een absolute top koeler voor een erg lage prijs in vergelijking met andere merken.

Heb jij ook een Arctic Freezer 64 Pro?

Vergeten te vermelden dat ik de opmerkingen in de andere surveys over compatibiliteit onzin vind. Je koopt deze koeler in principe toch maar voor een socket type. Wil je een koeler voor een ander socket dan kies je toch een andere uit het Artic assortiment?
Je kan ook gewoon je survey editen, dan hoef je dit niet apart te posten. Verder duidelijke survey.
Thanks, dat wist ik niet. En thanks voor het compliment.
Klein dingetje hoor, maar misschien is het handig als je erbij zet al bovenaan met welke hardware je deze koeler gebruikt.