Enermax Mighty Charger 5.25" Review

jubeth 15 september 2018, laatste update op 15 september 2018, 263 views Product gekocht

Enermax Mighty Charger 5.25"

Aanvankelijk gaf ik het mainboard (ASUS X99-E-10G WS) de schuld, maar toen ik hetzelfde ding probeerde in 2 andere boards, werd al snel duidelijk dat het probleem IN deze unit ligt. En het is niet een stuk exemplaar, maar iets mis met design van interne controller-print.

Pluspunten

• als je na 5 minuten in je OS terechtkomt, heb je een cardreader

Minpunten

• zou in sommige gevallen PSU of moederbord kunnen beschadigen
  • zuipt stroom when idle
  • veel mb connecties, onduidelijke manual, ground-loops niet uitgesloten

Lang moeten zoeken, maar uiteindelijk uitgevonden dat deze unit incorrecte interne USB-3 aansluiting heeft, en de meeste moederborden begrijpen er dan ook niet veel van. Zodra ik 'm heb aangesloten blijft bios heel lang op error B4 staan. Na minuten kom je dan wel in POST en je OS terecht, maar dit wil je niet in je machine hebben. Overigens meette ik dan geen USB3 snelheden op de sdcard I/O, terwijl 'ie wel op dat niveau aan het moederbord hing. Slecht teken.

0,0 respons op meerdere support requests in dezen, bij meerdere filialen van Enermax. Advies: Koop nooit iets van Enermax. Dit ding lijkt niet 1 keer door de makers getest te zijn. Heeft me uren tijd gekost, voor niets. Weggegooid geld.
Om 't even welk ander merk met dezelfde functionaliteit zal ws. prima voldoen.

Heb jij ook een Enermax Mighty Charger 5.25"?