1 review

Iiyama X2783HSU-B3 Zwart

Specificaties 27" • 1920x1080 (Full HD) • A-MVA • 4ms - Bekijk alle specificaties

Iiyama X2783HSU-B3 Zwart Review

noreaga 15 september 2018, laatste update op 16 september 2018, 476 views Product gekocht

Iiyama X2783HSU-B3 Zwart

Erg goede monitor met één klein nadeel

Pluspunten

• Uitstekend contrast
  • Geen backlight bleeding
  • Scherp beeld
  • Laag stroomverbruik
  • USB hub ingebouwd
  • Scherm gaat erg snel aan
  • Subtiele power led
  • 3 jaar garantie na registratie bij Iiyama

Minpunten

• Geen gamma instellingen

Dit scherm vervangt bij mij een 24 inch Benq scherm dat ook is voorzien van een amva+ paneel.

Het eerste dat opvalt ten opzichte van het Benq scherm is dat het beeld van de Iiyama monitor scherper is en een hoger contrast levert.
Bij een geheel zwart scherm zie je niet dat de monitor aan staat, tenzij de omgeving helemaal donker is.

Het scherm is erg helder. De helderheid op 5% levert een erg mooi beeld op met een stroomverbruik van ongeveer 13 watt. Deze monitor wordt aangemerkt als een scherm met een energielabel B, maar met zo’n laag verbruik behoort dit scherm tot één van de energiezuinigste.

Een groter scherm met full hd resolutie zou ik niet aan raden. De pixels worden dan echt te veel zichtbaar.

Het enige nadeel dat ik heb kunnen vinden is het gebrek aan het instellen van gamma. Persoonlijk vind ik de gamma instelling te hoog, maar gelukkig kan gamma ook via Windows aangepast worden.

Heb jij ook een Iiyama X2783HSU-B3 Zwart?