1 review

Sony KD-60XF8305 Zwart

Specificaties 60" • Ultra HD • LCD • HDR • 1 tuner • 100Hz - Bekijk alle specificaties

Sony KD-60XF8305 Zwart Review

fietsie 13 september 2018, laatste update op 13 september 2018, 1.177 views Product gekocht

Sony KD-60XF8305 Zwart

Als vervanging van een oude 40" was de eerste reactie toen er 4K content op stond: "WOW!" Mooi toestel, doet wat ie moet doen. Helaas na een week defect (streep in beeld): monteur heeft hem vandaag (13/9) omgeruild voor een nieuwe. Service van Sony is goed.

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Tussenmaat ideaal op dressoir
  • Geluid prima voor dagelijkse tv

Minpunten

• Na een week streep in paneel

Na jarenlang een Samsung 40" aan de muur gehad te hebben die al zeker 2 jaar problemen met de backlighting had ging de voeding van dat toestel kapot: er kon een nieuwe TV komen.

Op basis van de beschikbare ruimte bleek een 65" net te groot (kwam achter de gordijnen uit aan 1 kant) en een 55" voelde weer als een niet optimale maat: dus gezocht naar een tussenmaatje.

Op de shortlist een LG (die viel af, ik heb boven een toestel met WebOS en ben niet tevreden over de bediening daarvan) eenSamsung en deze Sony.

Reviews van de Sony en de Samsung gaven niet echt redenen om een van beiden niet te willen. De Sony stond op voorraad op 20 minuten rijden van huis, de Samsung niet, dus de Sony opgehaald.

Thuisgekomen (ja, hij paste staand in mijn auto :P) bleek hij perfect te passen op het dressoir, en het beeld was een plaatje. Ook tevreden over het geluid.

HDMI ARC kreeg ik pas aan de praat na een factory reset van mijn Pioneer VSX-921-K (incl opnieuw inleren speakers....) maar ook dat werkt nu perfect.

En nu zit ik te wachten op een monteur. De monteur heeft zojuist een nieuwe geplaatst.

Na een week kwam er 8 cm van de rechter zijkant een paarse streep in het beeld, van boven naar beneden. 1 of 2 rijen pixels die compleet paars aangestuurd worden. Het nieuwe toestel heeft dit (gelukkig) (nog) niet :)

Prima tv, prima service wat mij betreft; productiefoutjes gebeuren nu eenmaal.

Heb jij ook een Sony KD-60XF8305 Zwart?

Waarom is het dan wel een minput, als productiefoutjes normaal zijn?
Omdat het me wel tijd heeft gekost, tijd die ik aan andere dingen had kunnen besteden.
En iemand die op zoek is naar een nieuw toestel mag wat mij betreft wel weten dat er bij dit toestel dus een probleem opgetreden is, niet iedereen neemt de moeite de tekst van een review te lezen.