Arctic Copper Lite Review

nAFutro 25 januari 2006, laatste update op 25 januari 2006, 641 views

Arctic Copper Lite

Pluspunten

• Temperature Controlled

Minpunten

• Erg hoog, kan problemen geven in speciale cases

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 3
Ik ga geen extreme uitgebreide review neerzetten. Arctic is een merk wat over het algemeen goed is in het maken van stille luchtkoeling. Ik was op zoek naar enkele casefans, na wat reviews heb ik een gokje gewaagd om Arctic casefans te proberen, toen ik op de website van Arctic de specs zag van deze koeler heb ik deze gewoon ook maar toegevoegd aan me bestelling voor 10 euro. Ik hecht de meeste waarde aan stilte van me koeling en volgens de specs is dit stil.

Arctic heeft een "slimme" bevestigingsmethode uitgedokterd, maar als ik eerlijk ben heb ik tijdens het monteren enkele keren hard HUH WTF?! gezegd. Opzich is het niet slecht en als ik er nu 3 zou moeten monteren gaat dat waarschijnlijk sneller dan 1 lastige clip die we kennen van de meeste socket A koelers. De druk die de koeler op de core uitoefend tijdens de installatie is wel beduidend minder als bij de standaard clip methode, sommigens schijnen last te hebben hiermee....

Specs: RPM 2200, mijn Aerogate Gatewatch meld 2300 als max
Ik gebruik de fan op ~1900 RPM, mijn AMD Athlon 1800+ (OC tot 2200+ met standaard VCore) word onder load 55 graden, de onderkant van de heatsink word 40 graden.

Vergelijking: ik heb voordat ik de fan in me kast heb gezet deze naast 2 andere heatsink/fan combo's getest. De 2 andere kandidaten waren de Nexus AXP-3200 en de Spire WhisperRock III. De Arctic is gelijk aan de Nexus bij normale temps en heeft als voordeel dat als deze in een warme omgeving zit ook een stapje harder kan blazen door de TC.

Heb jij ook een Arctic Copper Lite?