Sony Cyber-shot RX100 V(A) Zwart

Specificaties 20,1MP • Ultra HD filmen • 2,9x optische zoom - Bekijk alle specificaties

Sony Cyber-shot RX100 V(A) Zwart Review

Wendy193 11 september 2018, 210 views Product geleend

Sony Cyber-shot RX100 V(A) Zwart

Een gebruiksvriendelijke, compacte camera die goede prestaties levert. Snelle autofocus, goede beeldkwaliteit. Kan hem van harte aanbevelen als je op zoek bent naar een kwalitatief goede camera met veel opties en die handig is om mee op pad te nemen.

Pluspunten

• Goede beeldkwaliteit: scherp en mooie kleuren
  • Snelle autofocus
  • Compact en niet zwaar
  • Veel mogelijkheden (qua instellingen)
  • Kwalitatief goede lens

Minpunten

• Zoom had iets meer bereik dan 70mm mogen hebben
  • Voor het bedrag had een koord voor om de nek bijgeleverd mogen worden

Snelheid en automatiek Score: 5
Batterijduur Score: 4
Uitbreidbaarheid Score: 3
Wat een fijne camera is dit! Doet qua resultaat niet veel onder voor een spiegelreflex, maar hij is wel een stuk handzamer. Ik heb deze Sony Cybershot reeds een aantal weken in gebruik en ben positief verrast. De verwachtingen waren hoog voordat ik ermee aan de slag ging, zeker gelet op de prijs voor een compacte camera, maar deze zijn waargemaakt. De camera is zonder moeite geïnstalleerd, de accu laadt behoorlijk snel en de knopjes op het toestel spreken voor zich (als je al enigszins bekend bent met camera’s).

Ik fotografeer bij voorkeur in de natuur en dan is het soms een hele kunst om een bewegend diertje haarscherp op de foto te krijgen.. maar niet met deze camera. Hij focust erg snel en ook de vliegende objecten worden scherp vastgelegd. De gemaakte foto's hebben mooie, heldere kleuren. De Zeiss lens heeft een goede kwaliteit. Hij had iets meer dan 70mm aan bereik mogen hebben, maar omdat ik vooral van dichtbij fotografeer en ook de landschapsfoto’s scherp zijn, is het voor mij persoonlijk niet echt een gemis.

De camera is heerlijk compact (lens schuift in elkaar als je hem uitschakelt) en ook niet zwaar, dus handig om mee te nemen. Handig voor een dagje uit of om mee de natuur in te nemen. Ik vind het wel spijtig dat voor deze prijs alleen een handkoord wordt meegeleverd, ik gebruik normaliter een koord voor om de nek en dat moet los gekocht worden bij dit merk.

De camera biedt tal van mogelijkheden, je kunt nagenoeg alle denkbare instellingen aanpassen naar wens. Ruime keuze aan modussen, instellen diafragma/sluitertijd, je kunt in RAW schieten wat ik heel prettig vind etc. Het is even uitzoeken wat het mooiste resultaat geeft, maar dat doe ik gelukkig graag. Voor een beginner is de automatische stand al een uitstekende optie, hier maak je ook prima foto’s mee. Door de hoeveelheid aan instellingen zal dit toestel ook voor de meer ervaren fotograaf geschikt zijn. Ik ben slechts hobbyfotograaf maar doe dit al wel een tijdje met veel plezier en ik ben helemaal blij met deze camera.

Ook voor de vloggers zal het een aanwinst zijn, gelet op de kwaliteit van de video’s in combinatie met de compactheid van het apparaat.

Bovendien vind ik ook het design erg mooi: strak, modern en met een stevige behuizing. De accu gaat behoorlijk lang mee, een stuk langer zelfs dan mijn andere compacte camera van een eveneens bekend merk.

Conclusie: deze Sony Cybershot is een gebruiksvriendelijke, compacte camera die goede prestaties levert. De autofocus is snel, de beeldkwaliteit uitstekend en de lens is van goede kwaliteit. Aanrader als je op zoek bent naar een kwalitatief goede camera met veel opties en die handig is om mee op pad te nemen!

Heb jij ook een Sony Cyber-shot RX100 V(A) Zwart?