Trust Theza Wireless keyboard + touchpad (22350) Review

GijsTerBeek 7 september 2018, 174 views Product gekocht

Trust Theza Wireless keyboard + touchpad (22350)

Een lekker solide toetsenbord met fijne toetsen. Helaas doen te felle backlight en het bedroevende touchpad de positieve kanten vrijwel teniet. Helaas biedt Trust geen soortgelijk toetsenbord zonder touchpad. Voor deze prijs verwacht dat ik dingen kan instellen of op zijn minst uitschakelen.

Pluspunten

• Zwaar en stevig gebouwd.
  • Typt vorstelijk
  • Batterij gaat lang mee

Minpunten

• Irritante backlight
  • Hypergevoelig touchpad

Ik heb een paar dagen geleden de Trust Theza gekocht vanwege de fijne toetsen en de solide bouwkwaliteit en het gewicht.

Typen
De toetsen voelen ongeveer net zo aan als pre 2012 Macbooks; stevig, weinig horizontale beweging, goede 'travel' van de toetsen. Je merkt echt dat je ze indrukt. Daarnaast is het in theorie erg fijn dat er backlight onder de toetsen zit, waardoor werken in een donkere omgeving veel makkelijker wordt. Helaas komt het licht door ruimte tussen de toetsen en het toetsenbord vooral langs de randen naar je toe en nauwelijks door de toets zelf. Hierdoor word je bij het kijken naar het toetsenbord vrijwel verblind. Juist niet het beoogde effect, lijkt me. Maar aangezien ik best vaak blind typ, niet het ergste probleem.

Touchpad
Een stuk minder is het trackpad aan de rechterkant van het toetsenbord. Het trackpad is niet in te stellen en dat zou fijn zijn als de default instelling goed was, maar dat is het niet. Het touchpad is supergevoelig, én bevindt zich direct naast de backspace-, shift- en entertoets. Niet handig, vooral omdat 'tikken om te klikken' niet kan worden uitgeschakeld. Om de haverklap bevindt je cursor zich dus op een andere plek dan waar je wilt typen.

Als je - zoals ik - een toetsenbord hebt gekocht om snel en vaak te kunnen typen is dat laatste een dealbreaker. Voor de prijs van bijna 60 Euro verwacht ik een toetsenbord dat ik kan personaliseren.

Alternatieven
Helaas is er geen alternatief op de markt in dezelfde prijsklasse en met hetzelfde ontwerp. Microsoft Surface en Apple Magic Keyboard komen in de buurt van het toetsgevoel, maar zijn twee keer zo duur én hebben geen touchpad. De Logitech MK850 komt zeer dicht in de buurt qua toetsgevoel, maar heeft dikke rand, een polssteun en een numeriek toetsenbord waardoor het te groot is om zo nu en dan mee te nemen.

Er zit dus niets anders op dan secuurder te leren typen zodat ik elke keer de backspace toets in het midden raak.

Heb jij ook een Trust Theza Wireless keyboard + touchpad (22350)?